Parc national Jacques-Cartier

Canada, Lac-Jacques-Cartier

Eergisteren inmiddels alweer vertrokken we uit Toronto richting Quebec City en dat was wederom een rimpelloze reis. Misschien afgezien van het feit dat de economy class bij Air Canada “Rouge” extreem krap is, zo heb ik het in geen jaren mee gemaakt. Gelukkig was de vlucht maar net iets langer dan een uur zodat het leed te overzien was. Zoals altijd verbaas ik me erover hoeveel bagage sommige mensen als handbagage meenemen in een vliegtuig. Het zorgt echt voor problemen en vertraging bij het boarden. Extreem deze keer.

Quebec City lijkt in eerste instantie nogal koud, winderig en niet zo bijzonder. We verblijven in het Best Westen Plus hotel aan de rand van het centrum en dat is, hoewel wat gedateerd hier en daar, best OK. Grote kamers (fijn!). ’s Avonds eten we een lekker hapje Japans.

De dag erna huren we een auto en rijden naar het nabijgelegen Parc National Jacques-Cartier (https://www.sepaq.com/pq/jac/index.dot?language_id=1 ). Daar maken en we een lekkere wandeling van zo’n drie uur, en die is echt prachtig!

Op de terugweg terugkomen we in een verkeersinfarct terecht in de binnenstad van Quebec City, en dat is niet fijn. Frustrerend ook, aan de ene kant heb je echt wel een auto nodig om het park te bereiken, aan de andere kant dus dit soort dingen. Ben wel blij dat ik in Nederland geen auto nodig heb momenteel want mijn laatste ervaringen zijn ook daar niet goed qua fileleed. Het was wel een lekkere grote auto trouwens: een Ford Taurus (https://www.ford.ca/cars/taurus/ ). Vind ik stiekem toch wel leuk. En kostte maar 40 euro voor een dag.

Mooie foto's weer,en leuk dat je man daar al een bar heeft geopend.xx