Monterotondo naar Monte Sacro

Italië, Monterotondo

Op de laatste echte wandeldag lopen we van Monterotondo naar Monte Sacro, een buitenwijk van Rome. Het eerste deel is nog landelijk. Vanwege een omleiding van de route (ons op het laatste moment medegedeeld via de voortreffelijke Facebook-pagina van Sandy Brown, de toonaangevende gids voor de “Way of Sint Francis”) lopen we een stuk door velden die privé-bezit zijn van boeren en verder ook geen bewegwijzering hebben.

Daarna wordt het minder, want zoals je kunt verwachten is een wandeling door de nogal armoedige buitenwijk van een grote stad, niet de mooiste die je kunt maken. Misschien de volgende keer dat we zoiets doen dat we dat gaan overslaan, het voegt eigenlijk weinig toe.

Maar het gaat wel vlot, en het hotel, uit de Ibis-keten, is erg prettig. Een vrij anoniem zakenhotel maar dat is toch wel fijn. Op dit moment. We lunchen er, rusten wat uit, en dineren er ook. Veel restaurants in de buurt blijken dicht vanwege Pasen.

Morgen verkassen we naar een ander hotel in Rome en gaan wat kerken bezoeken.

Nog veel plezier.!

els overbeeke 2019-04-21 23:32:36

Dank voor de tip over Sandy Brown!

Leo 2019-04-22 17:39:40

Toch vind ik zelf de suburbs zelf ook wel iets hebben, we zijn er met de trein toen ook doorheen gereden, waar mensen woonden of alleen sliepen onder viaducten over het spoor, indrukwekkend..