Alcázar

Spanje, Seville

Vandaag was het stralend weer: zon en een heerlijke temperatuur. Sevilla liet zich op haar best zien.

De topattractie van de stad is waarschijnlijk het “Alcázar” (Koninklijk Paleis; https://www.alcazarsevilla.org/en/ ) en die bezochten we vandaag. Vorig jaar hadden de lange rijen ons afgeschrikt, en nu ook wel, maar als je online kaarten koopt (even doorbijten, niet zo’n goede website) dan ben je binnen no-time binnen. En toegegeven, het is prachtig. Ja het paleis zelf ook maar vooral ook de tuin die erachter ligt. Echt geweldig, en ondanks het behoorlijk aantal mensen dat er rondloopt nog steeds rustig. Ik ben meestal niet zo’n fan van dergelijke attracties maar dit is echt een “must see”. We hadden er een heerlijke ochtend.

Daarna wat rondgelopen in de stad, het lijkt wel of het overal even mooi is, er heerst een opgetogen sfeer op straat, zeker met dit weer. Geluncht in een van onze favoriete restaurants. Ja op dit soort dagen is het leven toch wel erg goed.

Ik ben een beetje doorgeschoten met het aantal foto's deze keer: sorry.

Ohhhh prachtig, wat een mooie foto's. Schitterend.

Marianne Kuis 2022-12-23 22:29:50

Fijne Kerstdagen!!

Bas 2022-12-24 10:01:50

Wat een prachtige foto’s weer Nico.

Els 2022-12-24 10:35:31

Mooie foto's. Was erg leuk om naar te kijken.

Lizzy 2022-12-24 11:51:13

Ja, voor jullie beide ook fijne dagen. Komen jullie nog naar Alora ook. Ff un koffieketen drinken. Zal fijn zijn als je in de buurt bent. Groetjes van ons Marianneke.

Marianne Kuis 2022-12-24 17:46:41

@Bas: jij ook fijne dagen gewenst! @Els en Lizzy: de iPhone doet al het werk.... @Marianne: gaat helaas niet meer lukken, ben ik bang :-( Veel plezier daar nog!