Huế

Vietnam, Huế

Het is opgehouden met zachtjes regenen in Vietnam, of althans in dit gedeelte van Vietnam. December is op zich een goede maand om het land te bezoeken, maar met name in het centrale gedeelte is er wel kans op wisselvallig weer cq. flinke regenperiodes. Dat overkomt ons nu, de afgelopen 3-4 dagen al. De komende dagen zullen niet beter worden. We trekken ons er zo min mogelijk van aan maar het regent zo hard dat dat echt wel lastig is. Gelukkig verblijven we in prima hotels: dat scheelt.

Ook hier, in Huế , verblijven we voor de derde (en deze reis laatste) keer in een hotel van de Meiliā-keten, het Meliá Vinpearl Hue , waar we een upgrade hebben naar "The Level", met extra perks, die een grotendeels door regen afgedwongen verblijf in het hotel zelf toch nét wat aangenamer maken. Dat helpt, maar daar komen we natuurlijk niet voor.

Dus we proberen vandaag een bezoek te brengen aan de Keizerlijke stad van Hué , ook wel de Citadel genoemd. Het is dé bezienswaardigheid in Hué. Maar juist op het moment van ons bezoek is de regen heftiger dan ooit, en we geven het al snel op. Vanzelfsprekend zijn er ook nauwelijks andere mensen. Erg jammer allemaal.

De middag brengen we door in het hotel, lezend, schrijvend, ik breng een bezoek aan de Spa en laat me masseren. We maken van de nood een deugd.

Morgen door naar Hoi An, met naar verwachting nog meer regen.

Wat jammer dat weer,maar de foto’s blijven prachtig.

Els 2023-12-21 15:55:31

Wat super jammer van het weer zeg! Maar ja: "de dingen nemen zoals ze zijn etc ...." Afschuwelijke tapijten :) :) en een mooi uitgebalanceerde maaltijd :)

Joke 2023-12-21 16:02:24

Heb het woord Perks even opgezocht. Is a special privilege for IMPORTANT guests. Maar dat wist je natuurlijk al.

Anne 2023-12-21 17:49:21

De vakantie valt dus daadwerkelijk voor een deel in het water. Jammer

Ank 2023-12-21 18:11:35

Zeker jammer, vietnam hoort toch warm en zonnig te zijn

Juul 2023-12-21 18:41:43

Het weer is hier echt niet beter hoor. Wel een mooi bureau om de PSA te updaten, als het dan toch regent ...

Vincent 2023-12-21 20:39:24

@Joke: dit is "The Level" ontbijt, ook geserveerd aan tafel in plaats van buffet. Wel zo relaxed! @Anne: vervang "important guests" maar door "guests who pay more" :-) @Vincent: moest ik ook aan denken, maar de verleiding van de Spa was toch groter :-)

nico-plat 2023-12-22 04:16:11

@Juul: het is hier wél warm hoor (aangenaam, meer), en Vietnam heeft een gevarieerd klimaat, dus zo gek is het niet. En die prachtige, groene natuur heeft het ook wel nodig natuurlijk!