Weer thuis

Namibië, Valhala

Vanwege de avondvlucht naar huis hebben we de laatste dag nog in de Windhoek doorgebracht.
Berichten vanuit Duitsland over stakingen bij de luchthaven en Lufthansa maken het wel weer spannend of we op de normale tijd kunnen gaan vliegen en of we hier überhaupt wel wegkomen. We hebben maar goed geprobeerd daar niet teveel over na te denken.

Na het ontbijt in het hotel zetten we de bagage in de truck en checken we uit onze kamers in het hotel.
Nu we toch allemaal samen zijn is er nog mooi de gelegenheid om in de lobby Manda en Mojo in het zonnetje te zetten met een bedankspeech en goed gevulde enveloppen.
Wat hebben we een top team tot onze beschikking gehad.

Bij de Christuskirche (Lutherse kerk en historisch monument) zet Mojo ons af en van Manda krijgen we nog wat aanwijzingen wat we kunnen gaan bekijken en in welke richting dan te lopen.
Regende het gisteravond dat we naar het restaurant gingen, nu is het weer heel erg warm.
De paar uur die we hebben is ook meer dan genoeg. Wat gewinkeld, een paar keer wat gedronken en toch nog wat van de sfeer in Windhoek mee kunnen pikken.

Als we weer worden opgehaald door de truck hebben we nog twee uurtjes in de lobby van het hotel om weer even aangenaam in de airco door te brengen voordat we naar de luchthaven worden gebracht.
Blijkbaar zijn de stakingen in Duitsland weer achter de rug, net zoals op de heenweg precies 1 dag voordat we gaan reizen lag alles plat, wat een mazzel!

We vertrekken wel met een uur vertraging, we zitten al in het vliegtuig...maar we hebben een ruime overstaptijd in Frankfurt dus dat is helemaal niet erg.
Ook in Frankfurt vertrekt het vliegtuig naar Amsterdam later. Om 11 uur zijn we weer op Nederlandse bodem.

Einde van een geweldig mooie reis door Afrika. Een leuke groep, fijne reisgenoot en goede gids/kok en chauffeur hebben allemaal bijgedragen aan heerlijke herinneringen. En gelukkig hebben we ook de foto's nog.
Zoals beloofd hierbij nog een aantal mooie foto's van mijn fotocamera, van de dieren. Ik zit thuis achter de pc met Doris Day op schoot en Janis Joplin naast me op mijn bureau, mijn eigen lieve diertjes.

Bedankt voor het volgen van mijn reisverslagen en de reacties zijn ook altijd leuk en worden gewaardeerd!

Liefs, Annemarie

Hele mooie foto’s Annemarie. Een echte camera maakt idd een heel verschil. En nu acclimatiseren met de CV op standje Namibië.

Dick 2024-02-23 22:52:21

Mooie verslagen en foto’s en weer veilig thuis. Dank je wel dat kon mee genieten van Afrika

Riet van Munster 2024-02-24 04:11:56

Omringd door je eigen dieren, veilig weer thuis. De verhalen en speciaal de laatste fotoserie waren weer een genot te lezen en bekijken. Dank dat we altijd met je 'mee' mogen. Lieve groet van iedereen.

Ellen 2024-02-24 09:58:07

Beste onbekende Annemarie, Bedankt voor je prachtige fotoreportage en je leuke reisblog! Zo leuk dat ik op deze manier mee kon genieten met de reis die jullie gemaakt hebben. Op naar de volgende!😉 Sterkte met wennen in het toch wat koude en natte Nederland. Vr gr Inge

Inge (vriendin Joke) 2024-02-24 10:48:57

Hartelijk dank voor de leuke reisverslagen en de prachtige foto’s! Heel fijn om zo met jullie mee te reizen! We hebben ervan genoten! Groetjes, Ineke

Ineke, zus Joke 2024-02-24 11:29:24

Genoten van je supermooie foto’s en je verslagen van de hele reis. Op naar de volgende!!

Sabrina 2024-02-24 13:00:31

Prachtig die foto’s met heel veel verschillende dieren. Je hebt weer een geweldige reis gemaakt.

Sabine 2024-02-24 13:45:31

Annemarie, dank je wel voor je prachtige verhalen en foto’s!!!! ( vriendin van Joke)

Alie van Loon 2024-02-24 17:06:14

Hi Annemarie, Ik liep wat achter met lezen maar nu ik alles weer gelezen en gezien heb, wil ik toch even reageren. Ik heb genoten van je reisverslagen en de foto’s, was ooit van plan ook eens zo’n reis te maken maar nu hoeft dat niet meer 😜 Het vliegen gaat me tegen staan dus pak ik deze zomer maar weer de fiets. Nogmaals dank voor het sturen vd mails en wie weet, zien of spreken we elkaar nog eens. Lieve groet, Adie