Maravilloso Sevilla

Spanje, Sevilla

Een prachtige dag hebben we weer gehad. Na het onbijtje vertrokken en onze auto keurig in een woonwijk op een parkeerplaats gezet, daar staat hij prima voor de komende twee dagen.
Met de metro, die al vlot ondergronds gaat, zijn we al snel middenin hartje Sevilla. Om onze rugzakken met kleding en dergelijke voor de komende twee dagen kwijt te zijn zoeken we meteen ons hotel op in de wijk Santa Cruz.
Heerlijke kruip door sluip door straatjes met verborgen pleintjes. We vinden snel ons weg en het juiste adres, hotel patio de las cruces, op een pleintje met drie kruizen. Hartelijke ontvangst en natuurlijk mogen we de rugzakken opslaan.

O O wat ligt ons hotel op een geweldige plek. Een paar straatjes door en we staan bij de grote kathedraal en de 104 meter hoge klokkentoren. We lopen er even binnen maar er is een mis aan de gang, zozo mijnheer pastoor is hier goed bij stem.
Het bezoek stellen we uit tot morgen.
Op een terras even de route voor de dag uitstippelen en meteen een verfrissend drankje.

Eerst naar de rivier voor de Torre del Oro ( oude verdedigingtoren) en verderop de grote arena voor stierenvechten 😑 veel mensen staan er wedjes af te sluiten.

In reisgidsen hebben we gelezen over de Pilatus villa. Een villa uit de 15e eeuw die een bezoek waard zou zijn. Na een pelgrimstocht naar Jeruzalem en een bezoek aldaar aan het huis van Pilatus heeft de eigenaar van de villa in Sevilla zijn huis gerenoveerd met het huis van Pilatus in gedachten. Alle muren zijn betegeld, handbeschilderde tegeltjes...Heel erg mooi. In een er vlakbij gelegen kerk steekt Leonie twee kaarsjes aan, ik gooi ook 10 cent in het apparaat en er gaat voor pap een electrisch kaarsje aan.

De metropol Parasol is open sinds 2011, een futuristische hout/ijzer bouwwerk op een plein waar je met een lift omhoog kunt. Bovenin is dan een wandelpad met prachtig uitzicht over de stad. Heel modern maar ook heel gaaf (vinden wij).
We zweten al pittig inmiddels, veel drinken is het credo.

We wandelen weer kris kras door kleine straatjes met ontelbare barretjes en restaurants, wat een gezelligheid, terug richting hotel. We mogen op de kamer, en die is prima in orde, wat een goede keuze dit kleine hotel.

Na even relaxen, en schoenenwissel, gaan we weer op pad naar de Plaza de Espana. We zien een thermometer die 36 graden aangeeft.
Het plein is in een halve maan gebouwd in 1929 ter ere van een wereldtentoonstelling en heeft 52 tegelmozaieken van alle Spaanse provincies.
Prachtige plek en met dik zweet onder onze neus nemen we foto's van de provincies waar we zijn geweest.
In het ernaast gelegen park koelen we weer iets af.

Op TripAdvisor had ik een goed restaurant gespot op steenworp van ons hotel. De tapas laten we ons weer goed smaken (het stukje vlees van iberico varken was om te zuigen zo lekker).
We gaan een keertje voor een toetje.
Het Spaanse meisje dat ons bedient spreek Engels met sterk accent en spreekt dessert uit als desert (woestijn in het engels). We krijgen chocolamousse met pure en witte chocolade ganash en ijs. De best desert ever! Bijna het bord afgelikt.

Tot slot nog even heerlijk op het dakterras van ons hotel gezeten.
Morgen nog een hele dag in deze gave stad.

Sevilla is een stad als een innige omhelzing. Op de meest uiteenlopende manieren bezongen en beschreven. Als je er eenmaal bent geweest wil je er altijd weer terugkomen, om de ware ziel van Spanje te ervaren. Morgen nog meer genieten, op naar de volgende belevenissen!

Jan Willem 2017-09-24 22:49:15

Wat een mooie foto's lieverd! Anniekske schreef het al dat ze hier waarschijnlijk heen gaat, dit is wel de boost schat ik in. O dat dessert, haha of desert.. Op naar het volgende verhaaltje. Lieve groet van ons.

Ellen 2017-09-25 01:19:32

Hoi Annemarie, je verhaal in combinatie met de foto's werkt geweldig goed. Wat een prachtige tegelmozaieken, fraai dat de kleuren zo goed zijn gebleven. Dat moderne gebouw heeft iets organisch, een soort transparante vliegenzwammen. Maar in het perspectief van zo'n oude stad met steegjes en pleintjes, wel een vervreemdend beeld. Zal de architect wel zo bedoeld hebben. Veel plezier met het vervolg van jullie reis, we kijken ernaar uit.

Dick 2017-09-25 06:37:43

Hoy vakantiegangsters.Wat een mooi s zien en beleven jullie.Goed geschreven A,en ook de gemaakte plaatjes zijn schitterend.Ik wens je beide nog fijne dagen.Lizzy maakt het goed,ze wil niet dat ik haar aanraak. voor jullie nog zonnige dagen,ik ga de nachtjes tellen.liefs Mxxx

Rie Brouwer 2017-09-25 11:29:39

Lieve tante, ik ga zeker en vast voor de studiereis naar Sevilla 😉😊 Moet er nog wel even op wachten maar de voorpret is er al. X Anniek

Anniek 2017-09-25 12:53:17

Weer ee prachtige dag voor jullie. Op naar de volgende.Gr.Rie