Shalom Israël

Israël, Netanya

Het is nu het einde van de dag en ik ben aangekomen in mijn hotel in Netanya, een stad aan de kust op zo'n 30 km van Tel Aviv.

Het was een vroegertje vanmorgen, ben om 2.30 uur opgestaan. Ja wie wat van de wereld wil zien moet z'n tijd niet verslapen.... Mijn vliegtuig stond in de planning voor vertrek 7 uur en je vliegt buiten Europa dus dan wordt gezegd dat je drie uur van tevoren aanwezig moet zijn. Ach de tijd op Schiphol kom je wel door met mensjes kijken. En de winkels en wachtruimte achter vertrekhal 1 zijn allemaal vernieuwd. De precieze reden weet ik niet, vleugels moesten gede-iced (van ijs ontdaan) maar het was tegen 8 uur dat we opstegen. Die vertraging werkt door naar je overstap, was echt rennen op het vliegveld in Zürich (vliegensvlug bezoek aan toilet) om de vlucht naar Tel Aviv te halen en als je dan in het vliegtuig zit blijkt het geen toestemming te krijgen om op te stijgen en sta je op de vertrekbaan nog een half uur te wachten. Maar de vliegtijd ging snel, van Amsterdam naar Zürich was een uur en de tweede vlucht was 3 uur en 25 minuten. Ik zat beide keren bij het raam, boven de wolken schijnt de zon dat is echt waar! En eenmaal boven de Middellandse zee was de bewolking bijna weg en heb ik nog mooie uitzichten gehad op verschillende Griekse eilanden (o.a. Kos en Rhodos).
Op de luchthaven van Tel Aviv stond ik ervan te kijken hoe snel het allemaal bij de douane ging. Niets gemerkt van extra controles o.i.d. En ook mijn reistas draaide al rondjes op de lopende band toen ik aan kwam lopen.
De groep verzamelt zich, we zijn totaal met 28 personen. In het vliegtuig zaten er al een aantal in de buurt van elkaar. Ik weet nu waar alle single mannen hun reis boeken, dat is dus bij Kras! In tegenstelling tot de singlereizen van FOX waar de mannen altijd verreweg in de minderheid zijn lijken hier diegene die alleen hebben geboekt op mij persoontje na allemaal mannen te zijn. Verder is er nog geen voorstelrondje gedaan of zo, weet ook niet of dat wel gebeurt bij een normale groepsreis. De leeftijden zijn gemixt, een gezin met twee jonge meisjes (ik schat van 10 en 13 jaar), ook een moeder met een dochter, en een vader met een dochter.. Zal in de loop der dagen wel duidelijker worden.
Onze gids komt uit België (YES! Lekker vertrouwd), ze woont al 30 jaar in Israel. Heeft twee (bijna) volwassen kinderen, ze heet Inez.

Verder heb ik nog niet zo bijster veel te vertellen. Vanavond eten we hier allemaal in het hotel, nog zo'n drie kwartier dan kunnen we aan tafel. De omgeving verkennen kan later want we komen hier op de laatste dag terug.
Ik heb een mooie kamer, op de begane grond, bijna alles is wit en ziet er als nieuw uit. Vast onlangs gerenoveerd.
Op de luchthaven heb ik geld gepind, Israëlische shekel. Mooi geld, doet me denken aan de oude guldenbriefjes.

O ja en de temperatuur hier vandaag was 28 graden....een heel groot verschil met de 2 graden in Nederland :-)

Heerlijk snel, zo gauw een groot bericht.en de mannen voor het uitzoeken!!En wat een mooi weer.Leuke kamer,en hoop dat je lekker slaapt vannacht.Je zal je warme bol wol missen.Na het eten ga ik naar haar toe.Liefs mam

Rie Brouwer. 2016-02-19 17:22:04

Dat was al weer een "lap tekst", hoezo: "Ik heb niet zo bijster veel te vertellen..."! Ik zou zo zeggen, ga lekker door en verras ons met mooie en interessante verhalen. Morgen een mooie dag toegewenst.

Henny Monnik 2016-02-19 18:57:27

Ocharme wij Belgen kom je ook overal tegen. Voor jou plezant ;-) Hele fijne vakantie lieverd en we lezen weer prettig met je mee. Lieve groeten, Ellen en Richárd

Ellen 2016-02-19 19:27:37

Ook ik lees weer mee. Jaloers op de 28 graden maar nieuwsgierig naar je verhalen. Geniet van al het moois dat je gaat zien. Groetjes, Leonie

Leonie 2016-02-20 07:39:28

Nu niet zo ver, maar een heel mooi interessant land. Wil daar ook nog altijd naar toe. Ben benieuwd wat je nu weer allemaal beleefd.