Berggeiten

Spanje, Pizarra

Goed geslapen en na een uitgebreid ontbijtbuffet zijn we vanmorgen op weg gegaan naar het nationale park El Torcal.
De tomtom wijst de weg maar als ik de landkaart bekijk is er een mooiere weg dus we laten Engelsman Tim (er zit geen Nederlandse stem op) lullen en kiezen onze eigen route. Een plaats op die route in de tomtom gezet en op weg gaan we.
Leonie zit achter het stuur, vooral in dit bergachtige gebied met kronkelende wegen is het heerlijk autorijden zonder te schakelen.

De route is zeker mooi, af en toe al een wit dorp gespot op een berghelling. Ook kastelen/forten en olijf boomgaarden.
Tegen 11 uur komen we bij El Torcal aan.
Het is blijkbaar ook een goed fietsgebied hier want we komen veel mountainbikers tegen. Chapeau hoor je staat zowat stil op je fiets.

De rotsen in El Torcal zijn platte stenen op elkaar. Ze worden ook wel Pannenkoekbergen genoemd. Er zijn een paar wandelroutes uitgezet en we besluiten voor de langste te gaan. Was 4,5 km, dit lijkt niet ver maar wel als je moet klimmen en klauteren en moet afdalen tussen rotsblokken. Een pittige tocht door een prachtig gebied. Halverwege de tocht splitst die zich, liepen we eerst regelmatig tussen enkele Spanjaarden die nemen de afslag naar de kortere wandeling en wij gaan verder.
Soms leken we alleen op de wereld tussen die rotsen, het windje was erg fijn en ondanks de hoogte waarop we zaten was het niet fris. Het voorgeschreven vest bleef in de rugzak.

Na een koud blikje drinken bij het eindpunt zijn we doorgereden naar Antequera. Een stad bekend om zijn vele kerken. En inderdaad die waren er veel.
We zijn naar een uitkijkpunt geklommen bij een kasteel over de stad. Daarna laat geluncht, roereieren van 'te huis. Bleek het met een jetjapsoort gemengd, zag er echt niet appetijtelijk uit maar het smaakte wel lekker.

Via de snelweg, de we van tomtom dus vanmorgen al moester nemen reden we richting hotel. Badkleding aan en nog lekker even koele duik en bij het zwembad gelegen. De Duitsers niet meer gezien...

Voor het avondeten zijn we een dorpje verderop gegaan, Alora.
Beide een lekkere salade gegeten.
De dag is omgevlogen.

Mooie foto's.

Dick 2017-09-18 07:34:30

wat zien jullie weer veel

diny koenen 2017-09-18 07:50:31

Dus nu is Spanje aan de beurt. Niet zo ver weg, maar daar is ook genoeg te zien. Mooie foto's.

Riet van Munster 2017-09-18 10:56:48

Zoetje! Heel prettig weer je belevenissen te lezen aan de andere kant van de wereld. Ben boos op de Duitser, wat een botte manier van doen. Ik kijk uit naar volgende verhaaltjes. Dikke X , je Jef