Rustig en relaxed

Verenigde Staten, Kailua-Kona

Een dag zonder een verder programma.
Michaela had wat suggesties gegeven maar daarvan konden er twee al niet doorgaan omdat er van tevoren gereserveerd had moeten worden en de prijzenšŸ˜³! Bleef over het strand...
Gisteren had ik tijdens de kanotocht al een rode rug opgelopen dus een duik in zee zag ik niet zo zitten.
Een hike in Kaloko-Honokohau National Historical Park was ook een mogelijkheid.

Met 7 personen, de rest bleef om en nabij het hotel en Kona, bracht Michaela ons weg.
Dit was pas om 11.30 uur. Aangezien Jelle hier ook een helicoptervlucht geboekt had en Michaela daar ook het vervoer voor verzorgde.
Met vier mensen beginnen we aan de hike in het Kaloko-Honokohau National Historical Park. De andere drie gaan meteen door naar het strand.
De hike was pittig zo op het heetst van de dag. Een heel stuk langs het strand door zand ploegen en 2/3 lavasteentjes waarbij je goed moet kijken waar je je voet plaatst. Maar de alternatieven strand of hotel spraken mij nog minder aan.

De groep begint wat te mopperen. Vandaag geen programma, vanavond gezamenlijk afscheidsdiner, morgen weer geen programma, eind van de middag vliegen naar Honolulu en zondag weer geen programma en ver in de avond vliegen naar huis (in drie vluchten). Zo zijn we het hele weekend aan het toewerken naar de thuisreis. Dinsdagochtend om 7 uur op Schiphol. We proberen er zelf nog wat van te maken, wat is nog leuk morgen, wat is nog leuk in Honolulu... Maar vervoer hebben we niet meer, Michaela blijft hier op Big Island. Dit hoort niet bij een georganiseerde reis...Djoser zal het wel te horen krijgen.

Maar ik was bij de hike gebleven, een pittige dus. Michaela wacht op de parking in haar bus en na ongeveer 1 uur en drie kwartier lopen brengt zij ons ook naar het strand.
Meteen zie ik het al...amper schaduw. Op een overzicht plek nemen Milou en ik plaats op een muurtje en later op een picknicktafel in de schaduw. We brengen de tijd lezend door (weer bijna een boek uit).
Na het strand hebben we nog lekker ruim 1,5 uur op onze kamer voor het afscheidsdiner. Ik loop nog even naar de ABC store voor een yoghurtje voor ontbijt morgenochtend.

HĆ© Annemarie, Wat een gave reis heb je gemaakt! Geniet nog even en een goede reis terug.

Corinne 2022-09-03 10:19:06

Goede reis huiswaarts

Riet van munster 2022-09-03 10:35:12

Een prachtige reis met herinneringen voor het leven. Het laatste weekend en dan terug naar Nederland. We hebben met zo veel plezier weer met je meegereisd Hele goede thuisreis lieverd.