Onze laatste uren in New York City

Verenigde Staten, New York

Na de hardloopsessie van Leonie vanmorgen vroeg hebben we onze tassen ingepakt en laten opslaan in de bagageruimte van het hotel.

Als eerste pakken we de metro richting Lexington avenue waar we dichtbij de aerial tramway nemen naar Roosevelt Island.
Het is een tochtje van iets meer dan 5 minuten, uitzicht is geweldig mooi over de Queensboro Bridge, de east river en de rest van de stad. De kabelbaan is ooit geschonken door Zwitserland, kijk dat zijn nu leuke cadeautjes😀.
Op Roosevelt Island is op zichzelf niet veel te beleven maar het uitzicht is gewoon super mooi, onder de brug door zien we het gebouw van de Verenigde Naties.
op een terrasje drinken we een colaatje en dan nemen we de kabelbaan weer terug.

We lopen richting Chrystlerbuilding en lopen het grote station nog binnen, Grand Central Station. Inmens groot met mooie sterrenhemel aan het plafond
Na het kopen van wat laatste souvenirs halen we bij Subway een lekker broodje wat we opeten op een open plek tussen kantoren tegenover het MoMA. We zitten tussen de kanoorlui, die hier geen gewoon broodtrommeltje van huis meenemen maar altijd buiten de deur wat halen, een salade/hot dog of complete meeneem maaltijd.

De best bewaren we voor lest....we halen twee punten New York Cheesecake en op een bankje half in de zon in Central Park smullen we van deze plaatselijke specialiteit.

Het zit erop. Tijd om weer naar huis te gaan, de vakantie hier in New York was ook exact de juiste lengte. Zeven dagen hebben we hier genoten.

Leuk dat jullie op een afstand weer hebben meegeleefd.

Groetjes/liefs
Annemarie and Leonie

Tot het laatste moment actief, nu thuis uitrusten? Hoop dat je terugreis snel gaat. X ook van pappa Ellen en Richárd