Het bijzonder mooie Yellowstone

Verenigde Staten, West-Yellowstone

Vanuit een mooi hotel in het plaatsje West-Yellowstone schrijf ik het volgende verhaaltje.
We zijn op tijd uit Great Falls vertrokken (de grote watervallen overigens niet gezien, was alleen een overnachtingshotel). Het viel toch nog tegen hoever Yellowstone rijden was.
We hebben geen lange stops gemaakt, 1x getankt en 1x supermarkt en 2 korte fotostops.
Die fotostop was wel heel grappig. We hebben hele stukken tussen landerijen gereden, op zo'n kaarsrechte weg die maar niet ophoudt. Maar we zijn ook door het Lewis&Clark National bos gereden. En net bij de ingangsbord van het bos staan een paar herten (kleintjes), het lijkt toch de Efteling wel.

We rijden Yellowstone binnen vanaf de noord ingang en komen dan direct bij de Mammoth Hot Springs uit. Hier zijn kalkstenen terrassen, prachtig om te zien wat het kokende water allemaal voor kleuren achterlaat. Enkele terrassen waren opgedroogd maar het gebied was heel groot (veel groter dan ik het me herinnerde van 21 jaar geleden). We spotten er de eerste grote herten.
Verder hebben we vanmiddag vooral mooie uitzichten en watervallen gezien. De foto's spreken voor zich denk ik. Hmmpf, wat is het internet hier ontzettend traag, opslaan en bijvoegen foto's duurt heel lang en uiteindelijk lukt het niet....of toch wel...
Bij de Grand canyon of Yellowstone bekijken we uitgebreid de Upper en de Lower watervallen. Prachtig ook hoe dichtbij je bij de Lower waterval kunt komen.
Via een wandelpad met zeker 18 haarspeldbochten naar beneden lopen en je komt uit op een uitzichtpunt vlak boven de waterval. Wat een plek zeg! En dan nog weer naar boven, poepoe...

We hebben in deze middag tijd al heel veel gezien. Maar het was een vermoeiende dag, eerst de lange rit hierheen en dan als je hier bent wil je toch alles zien. Wat niet lukt want Yellowstone is enorm groot, het is ook het eerste nationale park van Amerika.

In West Yellowstone rijden we voor we naar ons hotel gaan meteen naar een eetadres, we belanden bij The Old Town café. Leuke oude tent en de Buffalo burger met frietjes smaakt lekker. Later als we hebben ingecheckt in het hotel zien we dat ze ijs verkopen, lekker eentje als toetje genomen.

Morgen weer een hele dag Yellowstone met heel veel geisers, bizons, herten en wie weet wat nog meer. Een grizzly zou nog leuk zijn maar met reeds vijf beren n the pocket zijn we al dik tevreden....hoewel... ;-)

Het lijkt toch te zijn gelukt met de foto's nu en een compleet verhaaltje... Het is hier nu midden in de nacht, misschien zijn er minder mensen op het internet...

Ik zie 3 foto's van kolkelend water.

riet van munster 2015-06-27 07:22:26

Prachtig daar! Wat zien jullie weer veel, mooie reis hebben jullie uitgedacht. Fijn dat het met de foto's is gelukt (middenin de nacht...je moet iets over hebben voor je volgers haha) Nog veel plezier lieverd, dikke kus

Ellen 2015-06-27 14:37:02

Een heel mooi verhaal,het is daar prachtig .en wat een schitterende foto s Je maakt er wel nachtwerk van.morgen weer een dag inyellowstone.Veel genoegen en denk om de wilde beesten kus mam

Rie Brouwer 2015-06-27 22:01:18

Yellowstone blijft altijd verbazen, de wondere wereld van de natuur die zich voor je opent. Ik weet het nog van 21 jaar geleden, en jullie gaan deze komende dag weer je ogen uitkijken. Ben nu al benieuwd naar de foto's die zullen worden gemaakt. Met die inzoomlens ben ik niet bang dat jullie "zu weit gehen" als jullie bizons op de kiek zetten... groeten van JW.

Jan Willem 2015-06-27 23:05:53

Mijn zoetje, ik heb het druk met jou...steeds op zoek naar internetplaats. Ben toch curieus naar nieuw verhaal. Foto's zijn weer prachtig en ik zie bekende plaatsen. Ook voor mij meer dan 30 jaar geleden. Nu de geisers! Dikke kus, je Jef