Een natuurdag met een bonus

Nepal, Chitwan National Park

We waren weer vroeg op vanmorgen. Wekkertje liep af om 5.30 uur. Vanaf 6.15 uur zouden we ontbijt kunnen krijgen maar het ging op z'n Nepalees. Alles nog donker binnen en de personen die het ontbijt zouden bereiden komen om 6.15 uur ook pas aan... Stelde ook niets voor verder, 2 witte sneden brood die droog zijn en mangosap uit een pakje, wel werden er snel omeletten gebakken.
Om 6.45 uur wandelen we naar de rivier waar we met een kano worden overgezet.
Hier staan jeeps te wachten voor een jeepsafari.

Ondanks dikke fleece en jas is het erg koud, je vangt ook echt veel wind zo achterop. Het is mistig.
Na 2 uur hobbelen is ons gezicht een propje van de kou. Na een stop bij een krokodillen breeding center breekt gelukkig de zon door.
Voor dieren spotten is het niet het juiste seizoen omdat het gras te hoog is. We hebben gezien: apen, herten, wilde zwijnen, krokodillen en heel veel vogels. Waarschijnlijk stonden de neushoorns, olifanten en beren ons uit te lachen achter het hoge gras ;-).

Tegen lunchtijd zijn we weer terug aan de overkant van de rivier. We bestellen tomatensoep, helaas heeft de kok er zijn hele zoutvaatje in laten vallen. Brrrr, bremzout. We kunnen even plassen op een normaal toilet in onze kamer. De hurk toiletten die je hier overal ziet vereisen een tactiek die we nog niet helemaal onder de knie hebben.
De 2e excursie bestond uit een boottocht met kano en junglewandeling. Wat een gedoe en gewiebel om met 9 personen in 1 kano te stappen. Het was een hele mooie tocht en de slagroom op de taart was een neushoorn :-):-). Geweldig hij stond rustig te eten. Voor de junglewandeling maakte we waarschijnlijk teveel lawaai. We eindigden weer bij een olifanten breedingcentrum, 3 jonkies daar word je toch blij van.

Nu even relaxen in onze kamer daarna voedertijd en vroeg slapen. Morgen om 7.00 uur zitten we op een olifant.

Hoi lieve dames, jammer van de olifanten, beren e.d. wat jullie níet gezien hebben maar er komen toch diverse dieren naar voren wat wél is gezien! We leven weer op deze manier aardig met de reis mee en dat je na zo'n intensieve dag toch altijd weer even vrij maakt om ons "bij te praten".......!

Tante Henny 2013-11-25 14:49:26

Annemarie het is weer genieten die vakantie wat maken jullie een hoop mee.En ik geniet van die mooie verhalen goed hoor.Heelveel plezier.Groetjes Tante Nel.

Tante Nel. 2013-11-25 14:52:55

Weer een mooi avontuur. Prachtig dat die ene neushoorn zich liet zien, daar doe je het toch voor als je een dag in de jungle vertoeft! En morgenochtend gaan de dames zich dus per olifant verplaatsen, welja. Hopelijk is het dan niet zo koud als achter in die jeep. Ben toch benieuwd of tomatensoep met teveel zout dezelfde smaakervaring geeft als tomatensoep met teveel sambal...

Jan Willem 2013-11-25 22:10:07

Cool! Zo'n neushoorn! Zo te lezen hebben jullie tot nog toe wel een super reis. Veel plezier nog. :-D Ciao, Moniek

Moniek 2013-11-25 22:11:27

Tjonge, weinig uitslapen deze vakantie! Maar wel met mooie beloningen. Morgen twee Hollandse schapen ;-) op Nepalese olifanten. Heel bijzonder ☜. We zijn benieuwd naar de plaatjes! Kus uit Schiedam.

Ma & pa van Roos 2013-11-25 23:18:14

Jullie maken genoeg mee, top.mijn favoriete dier neushoorn. Ga nu sporten later

Iwan 2013-11-26 17:55:20

Wel verrassend dat het zo koud was Inmiddels weer thuis , is ook fijn toch ! Tot zien