We are sailing!

Verenigde Staten, New York

'Uitgeslapen' vanmorgen, we komen langzamerhand in de juiste tijdzone...om 5.30 wakker vandaag en om 7 uur waren we alweer op pad.

Op Times square zijn we beslist al niet de enige mensen. We gaan vandaag met de Big Bus de downtown line rijden en onderweg een paar keer uitstappen.

We treffen het met de gids aan boord, weet het allemaal leuk te vertellen. Het is weer goed weer, blauwe lucht en zon, iets meer wind dan gisteren. Flatiron building uit 1902 en bij de stier van Wallstreet staan gewoon een menigte Aziaten.
We stappen eerst uit bij pier 17 en drinken daar in de buurt in een leuk tentje een kop thee. Dan lopen we verder naar het ground zero gebied.

De st.Pauls Chapel, op een steenworp afstand van de twintowers, waar alle brandweermannen en hulpverleners tijdens 9/11 werden opgevangen tijdens het gebeuren en de nasleep heeft een permanente tentoonstelling.
Pfff, je wordt er weer stil van. Deze gebeurtenis heeft niet alleen de Amerikanen geraakt maar de hele wereld.
Op de plek waar de twintowers stonden is nu het Libertypark gekomen met precies op de plek van de twee toren twee diepe gaten met langs de kanten stromend water. Om de gaten een rand van staal met daarin uitgeponst alle namen van de slachtoffers. Aan de rand van het gebied is de supergrote freedom toren gekomen. Een indrukwekkende plek, heel erg mooi bedacht en uitgevoerd.

Na de lunch van lekkere salades stappen we aan boord van een groot zeiljacht, Clipper. Gedurende anderhalf uur varen/zeilen we door de haven, om Governors Island heen en langs Liberty Island...het is heerlijk om met dit weer te varen en de uitzichten zijn geweldig. Wat heeft New York weer een prachtige skyline terug met de Freedom Tower ertussen.

Na het varen pakken weer de Big Bus en stappen nu bij de High Line uit. Dit is een park aangelegd op een verlaten spoorlijn die op hoogte door een stadswijk loopt. Een mooi stuk groen erbij in de stad.
Met de metro gaan we terug richting hotel om eerst nog bij een Mexicaan heerlijk te eten. Nog snel wat yoghurtjes gehaald en dan naar ons hotel. Om 19.30 zijn we weer op ons honk, meer dan 12 uur weggeweest dus aardig het eind in de bek.

Dat is echt genieten in het mooie zonnige New York. Ja, het Libertypark is echt wel emotioneel. Kan niet verder reageren, omdat ik met vakantie ga naar Istrië. Nog veel kijk plezier. Groetjes Riet

Riet van Munster 2016-06-03 10:46:11

Lieve tante annemarie.Mooie foto's en een goed verslag wederom. Fprachtig op dat schip! Flink gevulde dagen maakt u, nog veel mooie dagen gewenst. X vanuit België van Anneke

anniek 2016-06-03 11:23:08

ooh! wat zien jullie toch weer veel prachtig met die mooie bus mee en die mooie zeilboot dat is wel genieten nog fijne dagen ikvolg het wel velegroetjes ma van leonie

diny.koenen 2016-06-03 16:36:57

Mooi zeg dat zicht op de stad vanaf die zeilboot! Is weer eens wat anders als die ferryboten die je altijd ziet op foto's. Luxe hoor! Kijk al uit naar je volgende verhaaltje met plaatjes :-) X, Ellen

Ellen 2016-06-03 18:51:06

Ja, ja, dat was weer genieten wat een prachtige foto's. De twintowers,, dat zullen we nimmer vergeten. Is en blijft emotioneel. Daarnaast een foto van jullie samen, de blijheid en vrolijkheid straalt er van af. Prima gebit, jullie kunnen zó in een tandpasta reclame!