Vamos a la playa en vamos a Naxos

Italië, Giardini Naxos

We waren iets te vroeg zelfs vanmorgen bij de receptie, we moesten wachten tot de dame druk met haar telefoon bezig aan kwam wandelen. We wilden van haar graag de kortingvoucher voor de strandbedjes.
Daarna vamos a la playa (wij gaan naar het strand). Wat een verrassing we zijn de eersten😀, het is bijna 9 uur. Zijn erg lekker bedjes, met zo'n klep die je over je hoofd kan trekken zodat je daarmee in de schaduw ligt. Andere mensen komen aan, aan het eind van de morgen zij de eerste twee rijen bij de zee bezet. Het zeewater is heerlijk, doorkomen hoeft niet. Heerlijk zo'n dip met slippers aan voor de steentjes.
Wel gezellig om wat mensjes te kijken, enkele bootjes varen voorbij. We hebben ook nog een stuk langs het strand gelopen tot we niet verder konden. Hier en daar liggen er grote lavabrokstukken op het strand en in zee.Om 12 uur lopen we terug naar onze kamer, even het zout afspoelen onder de douche en daarna lopen richting centrum. De andere kant op dan gisteren.

Leuk soort van boulevard, heel veel restaurantjes en barretjes, enkele winkeltjes. Echt een toeristenplaatsje. Voor de kust liggen twee flinke cruiseschepen en één viermasterschip. Met tenders komen de cruisers hier aan land en kunnen dan excursies doen (vast bezoek aan de Etna en bezoek aan Taormina). Taormina zien we in de verte op de berg liggen als we de hele boulevard aflopen.

Op de hoek, soort schiereiland, is het archeologisch museum van Giardini Naxos. Opgravingen hebben stratenstelsels blootgelegd uit verschillende tijden, de meeste zo van 500 voor Christus. Het museum heeft nog mooie dingen. Van de aardewerk kruiken die in stukken zijn gevonden en nu zijn gelijmd krijg ik gewoon zin om te puzzelen.
Tot grote vreugde van Leonie heeft de locale ijssalon hier bananenijs! Die hebben we nog nergens anders kunnen spotten deze vakantie.

We eten 's avonds in de straat van het hotel. Morgen gaan we geen lange stukken meer lopen, blijven lekker in de buurt en we bouwen de vakantie lekker af met een relaxdag met veel zon.

Mooi geschreven Annemarie. Heel visueel. Hoorde de golfjes tegen het strand aan ruisen. Veel plezier nog!

Dick 2016-09-13 20:24:24

Prettig die verlenging waarin je alles kunt doen wat je wilt en alleen met elkaar rekening houdt. Toch nog wat cultuur ook met dat archeologisch museum. Goede en veilige terugreis alvast en maak van de laastste vakantiedag ook nog een mooie herinnering. X uit Wommelgem van ons allemaal Ps nog één laatste echte Italiaanse ijsco vandaag 🍧 Smullen maar

Ellen 2016-09-14 06:33:54

Nog 1 dag,en dan is het weer om.Geniet er van,en ik wens jullie een goede terugreis.Heb genoten van foto,s en verhalen. hier erg warm,Te hoor,wen ik nooit aan .Lizzy kijkt me aan,maar mist jou, komt niet bij me zitten.Elke avond ben ik ruim 1 uur bij haar,laat het dan goed luchten dat de warmte er uit is.Eet nog een lekker ijsje,en tot morgen.Liefs m.