We zijn er

Nederland, Heemskerk

Vanuit een heerlijk zonnig Spanje een eerste bericht voor de volgers. Al voor de wekker van 4 uur ben ik uit bed, leonie ook hoorde ik later. Lizzy vindt het duidelijk nog geen tijd om op te staan, ze rekt zich uit maar blijft lekker liggen op haar plekje op de bank. Mijn taXi naar Schiphol rijdt klokslag 4.45 uur de straat in. Onderweg hoor ik het complete ouvre van Andre Hazes op een verzamel cd. Steeds denk ik nou hebben we alle hits wel gehoord maar nee...
Ik moest wel een taxi nemen omdat ik zo vroeg schiphol niet kan bereiken met het openbaar vervoer en mijn auto twee weken parkeren op lang parkeren loopt me iets teveel in de papieren. Nu blij dat ik dat ook niet gedaan heb want het regent heel hard, ik had doorweekt geweest van het stuk lopen van de auto naar de shuttlebus.

Keurig op tijd board ik het vliegtuig maar we mogen niet opstijgen, er zijn veel vliegtuigen voor ons. Na 50 minuten mogen we pas de lucht in. De verloren tijd lopen we tijdens de vlucht wel een beetje weer in. Dus leonie, die is ingevlogen vanaf Eindhoven, heeft niet al te lang staan wachten op mij.We ontmoeten elkaar bij de bagagebanden.
Het is in Malaga een strakblauwe lucht en 25 graden.

Bij de autoverhuur moeten we even op ons beurt wachten. We krijgen een gratis upgrade, een grotere auto en bovendien een automaat. Het is een lichtgrijze ford focus met ruim 45000 km op de teller.
Met de gps op de telefoon van Leonie (de tomtom doet niet direct wat we willen) zitten we al vlot op de goede route richting ons eerste hotel.

Het dorpje Pizarra is klein en bij een supermarkt doen we een paar boodschappen, oa water en broodjes.
Dan op naar Cortijo del Arte, een tot hotel omgebouwd boerenbedrijf. Ligt een paar km buiten Pizarra.
Enkele lage witte gebouwen, ruime binnenplaats en een zwembad dat overduidelijk op de foto's met groothoeklens is gefotografeerd, eerste indruk is prima. We kunnen al inchecken en onze kamer heeft beneden een bank met tafeltje, koelkast, tv, inloopkast met boiler (handig voor de koffer uit de loop), badkamer en een grote houten trap naar de ruime slaapkamer boven. Voor de deur staat buiten nog een tafeltje en drie stoeltjes. We eten er de broodjes op voor late lunch. Dan de badkleding aan en hup naar het zwembad.

Niet heel groot dus maar precies goed. Er staan 10 ligbedden en er liggen al een aantal mensen
Ook een stel met twee loslopende honden die meteen komen snuffelen. Ik verwacht ieder moment dat ze in het zwembad springen maar dat is gelukkig niet zo. Hondvriendelihk oké maar dat ze hier van gasten rondlopen vind ik toch niet zo....Ze blijven later wel rustig liggen.

Leonie en ik hebben elkaar en tijd niet gezien dus we praten lekker bij totdat....
Een Duitse man ineens, op agressieve manier, uitbarst in het Duits tegen ons:"
Sorry,we hebben vakantie en jullie maken teveel geluid" en bij het zien van onze verbaasde gezichten zei hij ook nog:" ja jullie verstaan me wel want jullie spreken Nederlands".
Ik ben helemaal verbluft, een beetje uitgekafferd worden door een mof, en weet nog uit te brengen (netjes in het Duits) ja ik versta u.
We hadden toch al onze ereaders gepakt dus wilden al gaan lezen dus we zouden al 'stiller' zijn. Aan de overkant, het stel met de honden, praten ook met elkaar maar daar had hij zeker geen last van.
In stilte lezen we, onszelf verbijtend vanwege die rot vent met zijn vrouw en dochter. Die gaan we de volgende dagen maar uit de weg. Hopelijk rotten ze snel op.
Tot zes uur blijven we bij het zwembad, halen nog even onze zak chips van de kamer (chips kraken gelukkig niet te hard..) daarna kleden we ons aan en schuiven om 7 uur (als enigen) aan in het restaurant van ons hotel. De kroketjes, ja hoor daar zijn ze, al veel over gehoord,en overheerlijk. Twee soorten bestellen we met ham en met kabeljauw. Flinke porties als voorafje. Daarna mixed grill, smaakte prima.

Voor 22 uur liggen we in bed. Echt stil en flink donker hier. We horen nog een hond janken als een wolf maar slapen snel.

De wifi is niet optimaal. Het is al dag 2 dus loop achter.

Jammer dat je pas te binnen schiet wat je had moeten zeggen als het moment al lang voorbij is. Er was vast ook ruimte op het dak, met een bos uien voor de Duitsers. Lekker rustig!

Dick 2017-09-18 07:32:49

Dag lieverd, hele fijne vakantie samen. En lekker jezelf zijn laat die duitse man maar lullen. Lieve groet, Ellen en familie