Verkassen richting Granada

Spanje, Cajar

Vandaag zijn de koffers weer ingeladen in de auto en verlaten we Pizarra via de snelweg naar Malaga.
Een flink stuk snelweg ook langs de kust richting Nerja en daar de bergen ingedoken voor een bezoek aan het mooiste Andalusische dorpje Figriliana.

Frigiliana is een doolhof van autovrije kleine straatjes van trappetjes. Witgekalkte huisjes met veel (blauw of pastel) geverfde deuren. We beginnen er in de zon op een terras met een kop thee.
Het paard is er nog een lastdier. Puin uit een huisje wat wordt opgeknapt draagt hij in kratten op zijn rug een paar straten omhoog waar wel een auto kan komen om de vuilcontainer weg te halen.
Alle plantenbakken voor de deuren en in de raamkozijnen en steegjes geven als een pittoresk uiterlijk.

Met de auto rijden we verder richting het Siera Nevada gebergte. Een stukje van de Alpajurras streek bekijken we door een uur om te rijden, weg van de snelweg, langs een scenic route. In het stadje Lanjaron maken we een korte stop. Lanjaron is bekend van mineraalwater, is het Spa van Spanje.

We wilden in de buurt van ons hotel in Cajar (voorstadje Granada) nog een wandeling maken maar het was niet echt duidelijk waar die begon. Eerst nog geluncht en toen op weg, na een heel stuk bergop te hebben gelopen kwamen we tot de conclusie dat we wel fout moesten zitten. Het was boedheet en het werd ook te laat om nog aan de wandeling te beginnen eenmaal de goede weg gevonden.

Ons kleine hotel ligt op een heerlijke plek. Werden hartelijk ontvangen met een heel verhaal (informatie over hotel en morgen de bus die we pakken naar Granada).
Mooie ruime kamer en ook weer een lekker zwembadje met ligbedden waarop ik nu liggend dit verhaaltje typ.
Ik word gadegeslagen door een enorme cicade die op het gordijn (tegen de zon, heel praktisch) langzaam mijn kant op komt...Ik kan hem pakken....ach ik laat hem wel zitten...

Gewoon pakken dat beest, is waarschijnlijk banger voor jou. Rijmt niet met elkander gisteren zo'n enge wandeling en nu een onprettig gevoel van deze schone cicade. Ik plaag je lieverd, ga lekker door met genieten. Kus van Ellen

Ellen 2017-09-20 21:26:27

Een passend muziekje voor jullie visite aan Granada: https://open.spotify.com/track/7nTCpSPOBnuxwWIbfG2hzq Veel plezier!