New York State of mind

Verenigde Staten, New York

Nadat we uit de trein zijn gestapt gisteren zijn we met de metro naar ons hotel in Lower East Side gegaan. Ik was nooit eerder in deze buurt in een hotel, metro zit op de hoek (meteen maar een weekkaart aangeschaft voor de komende dagen), het is prima. Onze hotelkamer is voor New Yorkse begrippen ruim.
We besluiten er niet alleen een reisdag van te maken maar om ook nog wat te bekijken.

Even kijken welke ingang we van de metro moeten hebben, het netwerk is zeer uitgebreid. Kilometers onder de grond kan je reizen. Na een overstap op een andere lijn komen we weer boven op 42nd street vlakbij Times Square. De ogen weer uitgekeken, al die reclame uitingen, komt wel bij je binnen.
We besluiten te gaan eten bij het HardRock Cafe, een legendarische burger. De ober is erg enthousiast met het uitserveren van de drankjes...hij had zijn dienblad ook wel heel erg vol staan, één glas ging wiebelen en kantelde en nam een ander in de val mee.
Hupsakee over de tafel en een stoel, twee volle glazen cola dus ook nog plakkerig. Ik kon gelukkig zelf net wegduiken. Op de stoel lag mijn handtas en tasje met fotocamera. Snel met een glas water de kleverige cola er af zitten poetsen. Veel verontschuldigen natuurlijk en mijn maaltijd hoefden we niet te betalen. Zal wel een standard policy zijn.

Vanmorgen hebben we een Big Bus Hop on route downtown gedaan. Blijft gaaf hoor deze stad, lijkt ook of er in zes jaar tijd heel veel wolkenkrabbers bij zijn gekomen. Als er wind staat en je hebt een petje op moet je niet omhoog kijken, zal een grappig gezicht geweest zijn. Floep, allebei onze petten vlogen af. Gelukkig konden medepassagiers ze onderscheppen voordat ze echt de bus uit waaiden.
Wandelen door sommige wijken met een gids is ook leuk. Doen we in Soho, Little Italy en Chinatown. De gids is wel wat saai, vertelt wel maar hij wijdt te veel uit in oninteressante dingen. Heb ze beter gehad in de loop der tijd en misschien had ik dit zelf nog wel beter gekund. Maar enfin hij deed zijn best denken we dan wel.
De Staten Island Ferry heb ik nog nooit gebruikt, de veerboot is gratis te nemen en tijdens de vaart heb je mooie uitzichten op downtown Manhattan, Ellis Island en Liberty Island. Leuk om daar de dag mee af te sluiten.

Voor een lekkere pizza hoef je niet naar little Italy. In de buurt van ons hotel, is eigenlijk meer gewoon een woonwijk, ontdekken we een goede pizzaria. Goed belegde pizza's en vriendelijke bediening, zullen met name locals zijn die hier komen.

Mooie foto’s en een leuk verhaal - over New York raak je niet uitgepraat/geschreven en gekeken. Twee glazen cola past hier nauwelijks in een emmer, zal een flinke plas plaksel zijn geweest. Jullie gratis lunch past helemaal in het kader van de claim cultuur aldaar.

Dick 2023-06-14 08:18:48

Wolkenkrabbers, prachtig en er staan heel wat. Je schreef het weer met vloeiende pen en is weer mooi om dit met je mee te maken.

Henny 2023-06-14 08:50:48

Klinkt weer goed allemaal en toffe foto's! Doe je de groetjes aan Chantel...en geniet van NYC!!