On Top of the World!

Verenigde Staten, New York

We hadden weer een vol programma vandaag en komen net moe maar zeer voldaan in ons hotel aan.
Leonie begon de dag zeer fanatiek met hardlopen rond het Jackie Kennedy Onasis reservoir in Central Park. Bij elkaar heeft ze 5 km gehold.

Gistermiddag hadden we nog entreekaarten opgehaald voor de Top of the Rock, het uitkijkpunt in Rockefeller Center. Om 9.00 uur zijn we er en omdat het niet echt druk is mogen we meteen doorlopen naar boven. Natuurlijk niet echt lopen want we gaan met de lift de 70 verdiepingen omhoog. Hoewel al lekker zonnig is het in de verte toch wat heiig. De Empire State zien we wel maar de Freedom tower is heel vaag waar te nemen. Een prachtig uitzicht, zowel aan de kant van het Central Park als van de kant van Empire state.

Om 12 uur hebben we een afspraak voor een wandeling door een paar wijken richting Lower Manhattan. Vanaf de Top of the Rock wandelen we er heen over 5th avenue en gaan het laatste stuk met de metro. Er staan 2 gidsen klaar en we worden in twee groepjes verdeeld. We komen bij Mary terecht, ze is actrice (laatste optreden was Phantom of the opera), doet gidswerk om wat bij te verdienen en heeft er duidelijk veel lol in haar stad aan anderen te tonen.

We beginnen met Soho, dan Little Italy en dan Chinatown. Na Soho is een nieuwe wijkje genaamd Nolita (north of Little Italy) hier heeft David Bowie tot zijn dood gewoond.
Mary vertelt leuke weetjes over de wijken en ineens komen we op een plek waar ze filmopnames aan het maken zijn, was nog in Soho. Auto's met camera installaties en hijskranen met lampen enzo. De straat is er nat gemaakt en we zien een zwarte auto rijden en enkele mensen op straat lopen en....cut!
Grappig!

Vooral Little Italy is erg gezellig. Mulberry road is afgesloten en zodoende zijn er grotere terrassen.
Tegen 2 uur is de tour gedaan en nemen we afscheid en besluiten in Little Italy te lunchen. Pasta met lekkere tomatensaus en lasagne, smaakt prima.

We maken een verdere planning voor de dag, eerst naar de Adidas winkel (wil Leonie blikken werpen) dan naar Washington square en dan met de metro richting Hudson river voor een boottocht.

De boottocht is geen gewone...natuurlijk doen we iets speciaals.
Met een speedboot genaamd The Beast, die met 45 mijl (75 km) per uur over het water scheurt richting Lady Liberty.
Extra leuk is het verjaardagspartijtje aan boord met een grote groep van zo'n 20 jochies van een jaar of 11. Ze zingen: release the beast, Freedom als we langs de freedom toren komen en natuurlijk veel schreeuwen als we bochten maken en vooral de kids achterin doorweekt raken.
Wij vonden het ook super leuk, ben zeker nog niet te oud voor dit soort praktijken 😜

Nu languit op bed, voeten op kussentjes 😊
De lunch was laat dus we eten broodjes met kaas, even opgewarmd in de magnetron.
Het plan om vanavond de lichtjes op Broadway en Times square te bekijken laten we even voor wat het is. Er komen nog meer dagen en het begon te regenen toen we net binnen waren. Morgen gaan we echt voor een relaxdag met enkele musea en misschien nog wat door Central Park lopen. Qua weer zou er veel regen zijn dus dat komt goed uit met onze planning.

Wat een volle dag,het is goed dat jullie zeggen, morgen weer een dag hoor,even op de plaats rust.Hier mooi weer,gisteren benauwd.Lizzy gaat goed,blommen ook.Brrr zo n snelle boot,fijn dat beide het leuk vinden.Nog fijne dagen,Vanmiddag naar T Wil, Huib en Els brengen mij, Quint haalt me op,Geweldig fijn,dat zijn VRIENDEN.Liefs van P en mij.

Rie Brouwer 2016-06-05 08:07:57

Globetrotters zijn jullie en vandaag een rustige dag? Museum lopen kan er ook best inhakken maar zal best de moeite waard zijn. Wat mij betreft mag hier nu ook een donderbui vallen, veel plezier maar weer.

Henny 2016-06-05 08:55:13

Cool die speedboat! Zou ik ook voor gaan beter dan een suffige ferry hihi. Prachtige stad, niet spugen in de tuin (?). Rustige dag in musea is goed plan. X uit België van Rosalie

Rosalie 2016-06-05 13:31:15

Heel plezant om met een gids te wandelen door die verschillende wijken en culturen in een stad. Trots op deze collega 👍. In een museum maak je ook kilometers..in een groot museum dan... Nog veel plezier de komende dagen en ik blijf je volgen, X je Jef