Valse start maar het komt goed

Verenigde Staten, Boston

Tijd voor weer een leuke reis! We reizen af naar de USA, voor Corinne is het de eerste keer Amerika dus extra leuk. Gisteren (vrijdag de 9e) zijn we via Frankfurt naar Boston gevlogen.
Door eerst de verkeerde kant op te vliegen, vanaf Schiphol naar Duitsland, en dan later weer Nederland over te gaan richting Engeland blijft toch gek. Het zal met de centjes te maken hebben maar we maken meer vlieguren en kilometers en toch is dit het vliegschema geworden van deze pakketreis.

We begonnen op Schiphol al met een vertraging. Met lede ogen zagen we het aan...we hadden een overstaptijd van 55 minuten in Frankfurt. Die overstaptijd ging bijna in rook op....met 25 minuten speeltijd op de klok kwamen we aan. Er zaten meerdere passagiers op hete kolen, meteen uit het vliegtuig werd de spurt ingezet. En dan moet je hollen van Gate A naar Z! Ik heb aardig wat porretjes uitgedeeld op de lopende band, verzeihung ga rechts staan als je stilstaat bitte!!!
Tot overmaat van ramp was ik er uitgepikt voor een extra douane controle, had ik al gehoord op Schiphol. Zou in Frankfurt of Boston geschieden.
Zo'n controle is willekeurig en heeft niets met het ongure uiterlijk te maken.
Het werd dus een luftsicherheitskontrolle op luchthaven Frankfurt, net als je daar ook nog zo lekker de tijd voor hebt. Ik werd apart nog eens doorgelicht, schoenen uit en mijn voetzolen bekeken en mijn handbagage rugzak onderging een extra inspectie. De vlucht naar Boston bleek vertraagd dus de haastige spoed was niet echt nodig maar ja, dat wisten we niet.
Het vliegtuig vertrok een uur later, vluchtduur was 7 uur en 20 minuten.
We hebben een paar films gekeken, in het grote assortiment zijn er altijd wel een paar die leuk zijn. O.a. de film 'een man genaamd Otto', ik had aan mijn mouw niet voldoende er moest een zakdoek aan te pas komen, wat een tranentrekker.
Nadat mijn oren gingen irriteren van de oordopjes (ik was het schuimrubberen omhulsel al snel kwijt) heb ik verder zitten lezen.
En dan ben je eindelijk in Boston en sta je bij de bagageband voor je koffer...en de band werd leger en leger en steeds meer mensen liepen met hun bagage weg en wij met nog één dame bleven over. Onze koffers hadden de overstap in Frankfurt dus niet gehaald. Ze komen met een latere vlucht werd gezegd.
Eenmaal in ons hotel konden we de vermissingen melden bij Lufthansa en begon het wachten.... Hoe laat zou de volgende vlucht komen? Ik zocht het online op, was om 19.20 uur in de avond.
We zijn gaan slapen, met 6 uur tijdsverschil en na de reisdag waren we snel onder zeil.
Ergens in de nacht zag ik dat ik een mailtje had gehad van Lufthansa dat de koffer was afgeleverd op de gevraagde plaats. Totaal heb ik 10 mailtjes gekregen, zelfs nog eentje met een foto van de koffer. Was vanaf een rare hoek genomen, de verhoudingen klopten niet echt.
Maar...vanmorgen (zaterdag) om 6 uur stond ik bij de receptie om de koffers in ontvangst te nemen, een vreugdedansje, hoera!

Vandaag wilden we met de Old Town Trolley bus ons laten vervoeren. Een soort hop-on-hop-of bus. Deze trip zat bij de prijs van de reis inbegrepen en we hadden een voucher voor vandaag daarvoor.
Helaas trekt de valse start nog even door..
de Trolley bus reed niet vandaag.
Dit ivm de Pride optocht die vandaag in de stad was.
Jammer dat we niet waren ingelicht.
Nu kwam een congierge van een hotel, waarvoor een opstappunt van de Trolley was, het ons vertellen. Hij zag ons staan wachten, dat is nog eens een toegewijde dienstverlenende man.
Gelukkig dat we zo geestelijk flexibel zijn, de plannen werden meteen gewijzigd.
Dan wandelen we vandaag de Freedom Trail.

De Freedom Trail is een geschiedkundige wandeling en onderweg passeer je 16 locaties van nationaal historisch belang.
Oude gebouwen tussen modernere hoogbouw, een erg leuke en interessante wandeling.
Boston is een leuke stad, een leuke sfeer en vandaag helemaal met rijk gekleurde en uitgedoste types die op de Pride afkwamen.
Ik ga niet alles uitgebreid beschrijven, de belevenissen van de eerste dag nemen al zoveel tekst in beslag. We hebben nog wel een metro genomen naar het gebied waar de universiteit van Harvard is, leuk daar even te wandelen. Het metro- en bussysteem hebben we al door.

Het weer is prima, tussen de 16 en 24 graden en afgezien van een pittige regen en onweersbui van ongeveer drie kwartier in de middag en het laatste stukje lopen vanaf de bushalte naar ons hotel was ook nattig, was het een heerlijke dag voor het ontdekken van Boston.
Voor het avondeten zijn we in Chinatown bij een Vietnamese (drukke) tent uitgekomen, hmmmm.
Volgens mijn Fitbit horloge heb ik vandaag ruim 20 km gelopen. Poeh, Poeh, ik voel het ook wel moet ik zeggen.
Maar de voetjes hebben het goed gedaan, de juiste schoenen en sokken hebben geen blaren opgeleverd.
Morgen gaan we voor poging twee voor de Old Town Trolley bus tour.

Wat een pech vooraf. Is toch allemaal goed gekomen.Leuke Stad Boston ben er jaren geleden ook geweest.fijne vakantie verder

Riet van Munster 2023-06-11 05:11:11

Wat een stressvolle start, veel plezier daar in de US! Ga je mooi geschreven verhalen weer lezen!

Anneke Buizer 2023-06-11 07:28:03

Heel veel plezier!!!😘

Sabrina 2023-06-11 07:36:11

Jammer van de koude start, maar jullie slaan je daar wel doorheen. Veel plezier!

Dick 2023-06-11 08:43:30

Reislustig type: wens je wederom een prachtige reis toe. Deel graag al je belevenissen (zelfs het Fitbit horloge!), gaat vast weer mooi en interessant worden. Een beetje trage start maar vanaf nu: ga er voor!

Henny 2023-06-11 09:04:28

Prettige vakantie lieverd! We volgen je graag. Lieve groet van allemaal.

Ellen 2023-06-11 09:14:32

wow, wat een begin, kan alleen maar beter en leuker worden. Veel plezier en avonturen toegewenst. Ik ga het weer met plezier volgen.