Voor twee de laatste dag

Colombia, Cartagena

Het was gisteravond ontzettend gezellig. We hebben met de groep op een dakterras van een hotel gegeten en ook geproost op de 70ste verjaardag van Ab.
Daarna met een groot deel vd groep nog een drankje gedaan. Fotografe van beroep Danielle maakt onze laatste kwartet-foto.

Voor vanmorgen hadden we toch zelf nog het een en ander bedacht. We zijn eerst door een taxi naar El Popa, het klooster op de heuvel uitkijkend op Cartegena. De taxichauffeur wil ons afzetten🤔pakt een geprint a4tje met bestemmingen en prijzen maar daar trappen wij dus mooi niet in. Hup we stappen allevier weer uit. Hij weet niet hoe snel hij ons achteraan moet en nu gaat er aardig wat van de prijs af. Voor minder dan de helft brengt hij ons naar boven en wacht daar op ons en brengt ons weer naar beneden voor omgerekend € 9,-- ipv € 21,--

Mooi hoor dat klooster, de ligging is heel fraai en op de binnenplaats staan heel veel planten en veel bloeiende bougainville.

Van het klooster gaan we naar het fort San Felipe. Temperatuur loopt aardig op en we zweten weer heel wat af. Ook hier een mooi uitzicht op de omgeving. Een belangrijke gebeurtenis lezen we op de informatie was op 20 april...laten we nu net op die een volgende afspraak staan...dit is vast een teken😀

Van hieruit is het een klein stukje lopen naar het hotel. Greta en ik willen douchen...Na 5 minuten later loopt het zweet weer over ons rug naar we voelen ons toch wat frisser. We gaan koffie drinken om de hoek bij El Gato Negro (de zwarte kat). Er lopen een aantal katten en een hondje. Een katje heeft een blauw en geel oog, z'n koppie is wel wat vies. Marleen maakt een hele mooie foto van ons, met katje voor de deuropening.

Om 12 uur hebben we afgesproken met Chris die Joke en Marleen naar hun nieuwe hotel brengt. Ziet er mooi uit! Daar kunnen Greta en ik ze met een gerust hart achterlaten.

We wandelen verder door de wijk Getsemani, lunchen heerlijk op een heel gezellig pleintje en dan weer rustig terug naar het hotel.

Bijna tijd voor afscheid van Colombia, en van Joke en Marleen 😓
Alle lezers bedankt voor de leuke reacties.

De vakantie was hier super, de bestemming geweldig en zo gezellig met de grote groep en als groepje van vier was het ook heerlijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

Vond het heel leuk om jullie belevenissen te lezen en jullie zo een beetje kon volgen. Mooie foto’s ook hoor! Wens Joke en Marleen nog een paar heerlijke dagen, verwacht natuurlijk wel dat Joke de verslaggeving nu op zich neemt ook met foto’s graag 😜. Brouwertje bedankt en goede terugreis, groetjes Conny

Conny 2019-03-07 21:34:20

Hoi, Ik vond het ook leuk om je verslag dagelijks te lezen. En die laatste dag hè, die heb je weer goed besteed. Waar ken ik dat van 😆. Goede terugreis. Groetjes Corinne

Corinne 2019-03-07 21:46:47

Was weer heel leuk om je prachtige reis mee te beleven. Goede reis naar huis!