Ireland, yes!

Ierland, Glendalough

Een reis die wel op een heel ongelukkig moment komt maar misschien voor mijzelf toch ook een geluk is om de sores even naast me neer te leggen. Ik weet op dit moment niet of ik nog werk heb om naar toe te gaan als ik thuis ben. Gisteren is er faillissement aangevraagd en de curator moet nog met uitsluitsel komen over de toekomst. Is er nog even werk in Wormerveer of niet? In ieder geval moet ik, na 19 jaar, op zoek naar ander werk. Tijdens deze vakantie denk ik er hopelijk niet meer constant aan en dat is ook zeker de bedoeling natuurlijk. Genoeg te genieten hier.

De korte vlucht naar Dublin verliep spoedig, wel een paar rondjes gevlogen voor de landing boven zee omdat er maar één landingbaan beschikbaar was.
Jeroen, onze gids, staat ons al op te wachten, samen met chauffeur John (voor vrienden Johnny). Jeroen kennen we van een eerdere reis naar Rusland van Fox en nu maken we met zijn eigen organisatie Timboektoers zijn eigen ontdekkingsreis dor Ierland.

De.groep bestaat uit 16 personen en veel mensen kennen elkaar al. Van eerdere reizen met Jeroen, door familiebanden of dorpsgenoten.
O.a.de ouders van Jeroen en ook een oom en tante zijn erbij. Iedereen lijkt goedgemutst en veel zin te hebben in de reis. Ursula en ik zijn wel blij in ieder geval ook samen te zijn, maar er wordt meteen al veel gepraat door iedereen dus het lijkt gezellig te worden.

We vertrekken vanaf de luchthaven van Dublin en rijden langs de buitenwijken van de stad naar koffiestop Dalkey.
Dit mooi gelegen kustplaatsje heeft erg veel beroemde inwoners. Van Morrison, Bono en gitarist The Edge van U2 en voormalig formule 1 coureur Eddie Irvine hebben hier hun nederige stulpjes. John rijdt een rondje om ons wat huizen te laten zien. Ursula en ik eten de eerste scone, hmmmm met frambozen en warm gemaakt.

Na de lunch in Bray, waar wij ons beperken tot een kop thee omdat de scone nog hoog zit gaan we een wandeling maken van bijna 6 km naar Greystones langs de kust/kliffen. Het weer is prachtig, had eigenlijk moeten smeren maar de zonnebrand zit nog in de koffer.
Mooie vergezichten, beeldige rotsplantjes, gele brem... Heel geslaagd dit begin.

Johnny wacht ons met de bus op en rijdt over voor onze begrippen smalle weggetjes naar Glendalough. Landschappen met graslanden op heuvels met bremstruiken in bloei als afscheiding. Het landgoed en huis van acteur Daniel Day Lewis kunnen we tussen een paar bomen door zien, prachtige plaats.

In de vallei van glendalough overnachten we in een oud hotel met krakerige vloeren en achterstallig onderhoud maar zeker charme. We genieten nog even van de zon met een drankje voordat we allemaal in de bar samenkomen om te proosten op onze reis. Het hotel heeft een dagmenu van drie gangen met veel keuzes per gang. Aan een lange tafel wordt alles opgediend. Borden zijn vol en zien er verzorgd uit en alles is ook erg lekker. Het toetje, de banoffee taart is heerlijk. En gelukkig is iedereen die ik dit toetje nog meer aanraad het met me eens.

Het was een lange dag, vanaf 3.45 uur vannacht...maar met een veelbelovend begin. Straks lekker proberen te slapen. Gaat vast wel lukken, ik ben nu al zolang wakker...

Ohhhhh Banoffee Pie...lekker, zonder lekkere toetjes geen vakantie toch 😳 😉 Een mooie eerste dag in de pocket. En die gele brem is vast overgewaaid vanaf Arturs Seat... of andersom. Geniet van al het moois daar!

Leonie 2019-05-16 05:56:09

Natuurlijk ga ik je weer nieuwsgierig als altijd op de voet volgen, we zullen er van mee gaan genieten. Lekker je zinnen verzetten, dat gaat je zeker lukken. Geen zorgen voor de dag van morgen. De wereld vergaat niet, de wereld heeft juist nog zoveel moois te bieden, en dat bewijs je elke reis weer! Veel plezier!

Jan Willem 2019-05-16 06:11:39

Meteen een pracht verhaal.Hoop dat je lekker geslapen heeft.Zet gedachte en zorgen abrupt opzij! Geniet van deze mooie reis.Dag schat, liefs mam.

Rie Brouwer 2019-05-16 08:01:41

Geniet van het prachtige Ierland, de eerste indrukken van het land zijn opgedaan. Laat je door alles verrassen, het is er prachtig. Eenmaal terug in Nederland is het tijd voor andere dingen, komt goed!

Henny 2019-05-16 08:25:15

Hoi Annemarie, prachtig land Ierland. Mocht er ooit reclame voor maken en ben er daarvoor een paar keer naartoe geweest. Opvallend dat het alle keren mooi weer was toen. Die smalle weggetjes waar je over schrijft, liggen meestal tussen een soort grasduinen. Waardoor je niet ziet wat er om de hoek aankomt. En dan aan de verkeerde kant van de weg rijden... Geen zorgen over je baan. Verandering is meestal een verademing. En als er ooit een geweldig moment was om over te stappen, is dat nu. Dus geniet van je vakantie en kijk met vertrouwen naar de toekomst.

Dick 2019-05-16 10:38:12

Wat naar van je baan Komt goed.Nu lekker genieten van het mooie Ierland.Ben weer benieuwd naar je ervaringen

Riet van Munster. 2019-05-16 11:42:37

Hi Annemarie, Fijn dat de eerste dag al zo geslaagd is. Hoop dat je erg zult genieten.

Joke 2019-05-16 13:09:09

Geniet van je vakantie lieverd. Heb er vertrouwen in dat er weer fijn werk op je pad komt maar nu eerst ons laten meegenieten met Ierland. Lieve groeten van ons allemaal.

Ellen 2019-05-16 17:57:05

Zoals Dick het al zei een verandering is meestal een verademing. Geniet van je vakantie en wij genieten (=lezen) lekker met je mee.