Onderwaterwereld

Verenigde Staten, Kailua-Kona

Vandaag zijn we verkast van Hilo naar Kona, met onze bus met aanhanger voor de bagage achter ons aan.

We hoefden pas om 12 uur uit te checken dus voor vanmorgen had Michaela bedacht om een paar uurtjes naar een mooi strandje te gaan om te snorkelen. Daarna hadden we nog gelegenheid ons op te frissen in ons hotel en zouden we uitchecken.
Ze had genoeg snorkelspullen en flippers in haar bus maar velen hadden eigen spullen bij zich. Ik had ook mijn eigen set mee, flippers had ik niet nodig.

En wow!!! Het was zo gaaf! Was al meer dan 10 jaar geleden volgens mij dat ik had gesnorkeld. Gelukkig had ik nog wegwerp daglenzen, 3 sets meegenomen voor ik ze nodig had. Ze zijn ook niet helemaal de juiste sterkte maar goed genoeg om mee te snorkelen. En weer had ik het idee dat ik in een aquarium zwom. Het koraalrif had niet veel kleur maar de vissen wel. En zo ontzettend veel verschillende ook.
Petra kwam snel de zee uit nadat ze een slang had gespot...ik zag hem ook, was een aal 😊. Hoorde later van Michaela dat de kleine visjes die we soms zagen puffers waren 🐡.
Ik vond het geweldig om te doen! Morgen weer!

Terug naar het hotel en tijd om even te douchen en spullen inpakken en uitchecken. Omdat we iets verder van het centrum zaten en velen niet in het stadje Hilo zelf zijn geweest stoppen we daar eerst nog. Een Farmers market, altijd leuk al die andere soorten groenten en fruit.
Souvenirwinkels en ook weer een paar soort van galleries met kunst van locale kunstenaars. Ik heb twee kaarten gekocht, eentje voor Michaela, moet nog beslissen welke. In de Hilo Town Tavern lunchen we met z'n viertjes. Het is een bar met een klein podium, wat aparte types lopen er rond, wel erg aardig en de lunch is prima.

Om 14 uur vertrekken we uit Hilo, we steken het eiland over naar Kona. Een stuk rijden we weer door de lavavelden.
Kona lijkt een erg toeristische plaats, er ligt ook een cruiseschip voor anker. Ons hotel is prachtig, een riante kamer inclusief keukenblok en grote bank. De hotels worden beter naarmate de reis vordert. Hier blijven we weer drie nachten.
Ik loop nog een rondje om het hotel, zie dat ernaast een Luau aanstaande is. Dat is zeker ook voor de mensen van het cruiseschip.

Wauw snorkelen. Heb dat nooit gedaan. Fijne dag

Riet van munster 2022-09-01 08:22:18

Mooi hotel, met een nog fraaier uitzicht. Geniet!

Dick 2022-09-01 09:08:34

In de vroege morgenuren meegenieten van jouw onderwater avontuur, lijkt mij ook schitterend! Het is een fantastische reis waar je weer uren over kunt vertellen!

Henny 2022-09-01 09:17:50

Echt tof dat je gesnorkeld hebt!!!! En wat een bijzondere groente en fruit😀. Hotel ziet er heel mooi uit!!!! En fijn een bank op je kamer. Veel plezier weer!!😘