Een nieuw avontuur..

Marokko, Marrakech

Het Is inmiddels alweer oktober en de zomer is voorbij....tijd voor een reisje! De Koningssteden van Marokko staan al een tijdje op mijn verlanglijstje en daar is de keuze op gevallen.

Vanuit een mooi hotel in Marrakech wil ik even de eerste indrukken met jullie delen.
Vluchtvertrek van Schiphol was 15.25 uur en ik was er veel te vroeg. Om 11.15 uur al van huis gegaan, auto geparkeerd en bij de incheckbalie had ik 1 persoon voor mij.... Wat zijn ze enorm aan het verbouwen zeg op Schiphol, ik kom er toch met enige regelmaat maar nu ook weer moet ik de weg zoeken.
Ik heb rustig de twee boterhammetjes van thuis opgepeuzeld met een beker warme chocolademelk en wat winkels gekeken. Mezelf met een lekker luchtje verwent.
Bij de gate zat nog helemaal niemand dus heb ik nog maar een rondje gelopen. Wat later zaten er wel al wat mensen en al vlot contact gekregen met wat reisgenoten. We zitten verspreid over het hele vliegtuig, ik zit prettig bij een gangpad op rij 13. O ja, op miraculeuze wijze was ik mijn boardingpas ineens kwijt....maar gelukkig geen nood want ook zonder boardingpas mag je het vliegtuig in... Tijdens de vlucht heb ik bijna een boek van Jill Mansell uitgelezen, straks voor het slapen gaan het laatste stukje nog even.

Op de luchthaven van Marrakech moesten we allemaal nog het formuliertje invullen voor de douane. Dat moest eigenlijk in het vliegtuig al maar ze hadden per abuis formulieren van Egypte bij zich in plaats van Marokko. Na de douane lopen we naar de bagagebanden waar we onze koffers/tassen al zien. Geld wisselen kan hier ook meteen, hupsakee klaar voor alles.
Bij de bus staan al enkele reisgenoten buiten, een voorstelrondje en van die helft ongeveer van de groep weet ik al de namen. De andere zaten al in de bus, dat komt later wel.

Onze gids heet Aziz en hij spreekt prima Nederlands. Het is een klein stukje naar het hotel waar we meteen doorgaan naar de eetzaal voor een diner. Ik zit gezellig met drie andere vrouwen aan een tafel. Erna uit Duffel in België, Ingrid uit Hoorn, Lies uit Meppel...ik heb ook al de plaatsen Kampen, Zwolle, Amsterdam en Den Haag als woonplaats gehoord, flink over Nederland verdeeld weer.
Het eten smaakt lekker, we hebben ook flinke trek dus lusten wel wat. Vooraf pompoensoep, dan rundvlees lekker gekruid met rijst en groenten en toe chocoladetaart.

Het is heerlijk weer, het was 27 graden toen we aankwamen en nu is het 22 uur en echt een zwoele avond. Het hotel heeft enkele patio's dus opweg naar je kamer loop je een paar keer buiten. Ik heb net gedoucht en ga nu nog wat lezen. Morgen vertrekken we hier om 9 uur, eerst richting Casablanca en dan naar Rabat.
Met het groepje waarmee ik net zat te eten heb ik om 8 uur afgesproken voor het ontbijt.
Benieuwd of ik een beetje kan slapen...

Nog geen foto's genomen, nou ja eentje van het vliegtuig maar dat is niet echt interessant voor deze site.

Tot zover Marokko, ik heb zin in de rest!

Hele fijne vakantie lieverd! Wist niet dat je ging, prettige verrassing we gaan weer lezen natuurlijk! Dikke X van Ellen en Richard.

Ellen 2015-10-07 23:34:07

Ellen 2015-10-07 23:34:21

Ellen 2015-10-07 23:35:38

Amai ik val in herhaling, excuseer mij ;-)

Ellen 2015-10-07 23:39:08

Hele fijne vakantie, maar als ik dat zo lees gaat dat vast wel lukken?

Sabine 2015-10-08 07:05:35

Hoi Annemarie Heb dezelfde reis ook in April gedaan. Ik begrijp, dat je alleen reist. Is goed te doen. Ik hoop, dat je niet zoals wij de 1ste ochtend meteen alle excursies krijgt en dan nog verder moet reizen naar Casablanca en Rabat. Dat vonden wij wel erg heftig. Geniet er maar van. Ik vond het een mooi land.

Riet van Munster 2015-10-08 09:38:53

Klinkt weer erg leuk, Annemarie. Heb er dankzij "Atlas" ook een beetje een beeld bij ;) Heel veel plezier de komende dagen!

Selma 2015-10-08 11:11:44

Weer een prachtige snoepreis voor de boeg, geniet met volle teugen en ik zie naar de verslagen uit!

Henny 2015-10-08 15:49:35

Hi Annemarie, klinkt goed en ontspannen. Veel plezier.

Siem 2015-10-08 17:31:41

Hoi Annemarie.Het begint al goed.Geniet er van.Ik kijk uit naar de volgende verhalen. xxxM