We zijn er....sleepless in Seattle.

Verenigde Staten, SeaTac

Na een lange reis zijn we op de startplek van onze roadtrip, Seattle. De treinreizen in Nederland gingen voorspoedig, op Schiphol (met de nieuwe veiligheidchecks) liepen we ook vlot door.
En dan begint het wachten tot boarden opstijgen ( eh, polderbaan dus duurde even).
De verzorging tijdens de vlucht was niet echt om over naar huis te schrijven dus daar schrijf ik verder niet veel over. Blij dat we zelf iets bij ons te eten hadden, tucs en oreo's ;-) de Aziatische vrouw schuin naast me aan het gangpad eet een pak met honing geroosterde zeewier....Ik ben in om alles te proberen maar dat lijkt me echt goor.
Op de overstap in Chicago moesten we onze bagage van de band afhalen en door de douane en daarna weer inleveren. Hier ging het even mis, we hebben de transfer voor de bagage niet gezien dus liepen te ver door..( liepen we nu te kletsen of was het zo slecht aangegeven?). Dan maar opnieuw naar de vertrekhal de bagage afgeven.
Volgens onze eigen klok is het avond, daar natuurlijk middag. We hebben trek dus nemen onze eerste hamburger met friet ( o jee, pas een uur in Amerika en dan al een hamburger....we zien ook een vitrine met overheerlijke cheesecakes in alle smaken, komt zeker een keer goed!).
De tweede vlucht is ook nog 4,5 uur, hier wordt alleen drinken aangeboden maar met ons bodempje in de buik sluiten we rustig even onze ogen. Denk ongeveer twee uur geslapen, dan gaat de tijd snel.
De man naast LeonIe zit onrustig, en mijn hand slaapt sneller dan ik en nek in een kniek dus comfortabel is het niet echt.
Bij eindpunt Seattle duurt het lang voordat de koffer van Leonie op de band verschijnt. Later in het hotel blijkt waarom: er zit een briefje in van de beveiliging, haar koffer is gecheckt. Gelukkig geen onregelmatigheden gevonden.

De huurautobalie is rustig en we zijn meteen aan de beurt. We mogen uit de rij compact er eentje kiezen. De eerste keus blijkt niet afgetankt dus uitpakken weer de bagage en dan maar een andere. Nou dat compact is hier relatief hoor, we vinden het een grote slee. Het is een Hyundai, even wennen aan vooral het kleine achterraam maar wat rijdt zo'n automaat toch lekker meteen weg.

Het hotel voor onze eerste overnachting is binnen vijf minuten bereikt. Lekker douchen en slapen....
Eh, hallo jetlag... Ach door alleen al de liggen rust je al uit. Beetje apart dat ons toilet uit zichzelf doorspoelt om de zoveel tijd, het spookt hier haha.

Om 4 uur allebei klaarwakker, ja niet zo gek in Nederland is de dag allang begonnen. Dat wordt een lekkere lange dag voor ons. In ons hotel wordt geen ontbijt geserveerd en bij de buren (ramadahotel) kunnen we om 7 uur terecht. Dat duurt ons te lang, buikjes knorren.... Op een steenworp afstand is een Denny's, service 24 uur per dag. De keuze is snel gemaakt :-) op de eerste dag even onszelf kietelen.

Oh,en nu op Canada en naar de Rockies! Was in mijn mail nog mijn eettips vergeten, in Banff,Bosten Pizza (is keten,maar erg lekker) en in Canmore zit Craigs een super leuk ontbijttentje. Veel plezier nog.

Annies 2015-06-17 22:00:43

Dat was een hele lange trip. Hoop, dat de volgende sneller verloopt. Veel succes

riet van munster 2015-06-18 09:13:34

Een lange reis maar dan wel op een mooie plaats. Jullie gaan zeker en vast prachtige dingen zien. Hahaha, dus om 5 uur in de ochtend of zo zaten jullie aan dat grote ontbijt? Ziet er zalig uit, daar heb je de hele dag genoeg aan. Kijk uit naar een volgend verhaal. Lieve groet, Anniek.