Siciliaanse maffia

Italië, Casteldaccia

Vandaag hebben we het vaste land van Italië verlaten. Was nog een pittige rit met de bus, het weer zat ook niet mee, heel veel regen onderweg en daar moet de chauffeur toch zijn rijgedrag op aanpassen.
Maar zodra de veerboot in zicht komt en we aan de overkant Sicilië zien liggen zien we daarboven ook de lucht breken en de zon tevoorschijn komen.
De overtocht duurt slechts 20 minuten.

Eerst gaan we lunchen, bij een traiteur geregeld door Henriette. We krijgen een arancini, een ronde goudgeel gepaneerde rijstbal met vulling. Dit keer een gehaktvulling. Ook nog een focaccia broodje met mozzarella, tomaat en ham. Een prima adresje.
Dan door naar Cefalù, een oud vissersdorpje gebouwd op een stuk land tussen de zee en een grote klif. Een enorm leuke plaats met kleine straatjes en een prachtige kerk met Byzantijnse mozaïeken. Er staat net een trouwerij op het punt te beginnen, het wachten is op het bruidspaar en alle familie ziet er prachtig feestelijk uit. Volgens Henriette, zegt ze later, echt een maffia bruiloft met knappe mannen met zonnebrillen.
Hans sluit zich bij ons aan als we door het plaatsje lopen, we bekijken ook nog een oude wasplaats (zie foto) en ons doel is ook een heerlijke Italiaanse ijsco. Hmmm, weer twee nieuwe smaken getest.

Onze chauffeur moet weer flink zijn best doen vandaag. Enkele omleidingen leiden hem dwars door een drukke voorstad van Palermo door kleine straatjes. Om 19 uur zijn we bij ons hotel waar we om 20 uur weer klaar moeten zitten voor het diner. 'Hard' werken nog hoor deze vakantie.
Vooraf traditie ondertussen maakt niet uit in welk hotel je bent krijgen we weer pasta met tomatensaus, dan stukje vlees (schnitzeltje) en braadworst met sperziebonen en aardappels, toe fruit. Het hotel voor één nacht ziet er mooi uit.
Het was de laatste dag met een lange autorit, vanaf nu krijgen we misschien iets meer tijd voor onszelf. Fijn dat wij ook nog de verlenging hebben volgende week.

Lieve tante Annemarie, we genieten ook weer van deze bestemming. Leuk die plaatselijke gerechten ook. Geniet verder van het verblijf op sicilie. X van Anniek

anniek 2016-09-09 06:34:43

Weer een prachtig beeldend verhaal Annemarie. X

marion 2016-09-09 08:15:31

Weer een fijn bericht,Het is ook erg druk. je vliegt van hot naar her.hoop dat jullie nog wat rustiger echte vakantie dagen kunnen vieren.Geniet er van!! Lizzy maakt het goed. liefs mam.

Rie Brouwer 2016-09-09 08:31:49

Jullie zitten op Sicilië. Lijkt me mooi, ik lees het wel. Veel plezier.

Riet van Munster 2016-09-09 10:18:04

Er valt weer veel te zien en te genieten (en te eten), en de foto's bij de berichten zien er ook prachtig uit. Ik kijk uit naar de volgende epistels! Groetjes van JW.

Jan Willem 2016-09-09 13:27:44

De monumentale kathedraal in Cefalù springt voor mij in je verhaal naar voren, een schitterend bouwwerk met prachtige mozaïeken. Hoop dat je er foto's van hebt gemaakt!