De dino's komen

Verenigde Staten, New York

We trakteren onszelf vandaag op een ontbijtje buiten de deur: pancakes😋 Het bakkertje op de eerste dag van onze trip ontdekt heeft ze op zijn menukaart staan en de keuze blijkt perfect te zijn. Leonie gaat voor de banaan en ik voor de blauwe bes....hmmmm.

Dan met de metro naar het eind van Central Park om van daaruit door het park naar de andere kant te wandelen voor een bezoek aan het Museum of the city of New York. Vooral de 20 minuten durende film over het ontstaan van de stad was de moeite waard en interessant. Als we het museum willen verlaten regent het heel hard. Dat was de voorspelling ook vandaag.
We wachten, geen haast het is per slot vakantie, en na ongeveer 20 minuten gaat het iets minder hard. We hullen ons in twee gele plastic regenponcho's (valt echt niet op hier want zijn lang de enige niet) en doorkruisen Central Park weer naar het Museum of Natural History.

Is er druk, meerdere mensen hebben het idee om met iets minder weer een museum te bekijken.
De tentoonstelling met de dinosauriërs vinden we geweldig. Daarvoor stond dit museum ook hoog op mijn verlanglijstje.
Er is er eentje zelfs zo groot dat ze hem zo hebben opgesteld dat zijn kop en hals in een zaal door de deuropening gaan een andere zaal in. Ook de skeletten van de mammoet maken indruk. Erg leuk om (een klein deel van) dit museum te zien.

Buiten is de regen gestopt. Het Central Park ruikt nu ook heerlijk fris (behalve als er een paard met koets voorbijkomt).
We lopen nog enkele bezienswaardigheden af, de Bethesda fontein, beelden van Alice in Wonderland en van Hans Christiaan Andersen en natuurlijk de Strawberry fields met het Imagine mozaïek van John Lennon.

Tegen de klok van 4 zijn we terug in het hotel. Even chillen, beentjes weer omhoog en aanzien wat het weer verder doet voor de planning van vanavond: of ergens eten of ergens eten en daarna nog naar Times Square...

En de laatste is nu de eerste! Ik word alweer een gezien persoon hier. Lijkt mij ook heel speciaal die dinosauriërbotten, er zijn ook zoveel soorten. Hmm, blueberry pancakes zijn mijn favoriet ook. X van je Jef ver weg

Jef 2016-06-06 02:26:12

Nou lieve dames de pancakes mogen jullie van mij verorberen, niet mijn smaak! Afbeelding van Imagine en Andersen: super. Geniet nog maar even want het zit er bijna op......

Henny 2016-06-06 10:42:55

Leuke foto's inderdaad, toch mooi zo'n groot park in zo'n metropool. Have a nice day! X, ellen

Ellen 2016-06-06 11:24:19

Leuke verhalen en leuke foto's. Nog veel plezier Groetjes Sabine

Sabine 2016-06-06 15:35:19

Ik geniet weer van de mooie verhalen en nog veel plezier.

tante Nel. 2016-06-06 15:43:30

Weer mooi geschreven,en duidelijke foto s.Ik vind het heerlijk om elke dag de belevenissen te lezen en te zien.Nog eventjes en het zit er weer op.Ik wens jullie fijne dagen,en droog weer.liefs van p en m