gearriveerd op Sumatra

Indonesië, Bohorok

We zijn er. Zitten aan een verdiend koud drankje in ons eerste hotel. De vluchten verliepen voorspoedig. Eerst ruim 12 uur naar Kuala Lumpur en na een korte overstaptijd nog 40 minuten verder in een kleiner vliegtuig naar Medan op Sumatra. Het visum opgehaald terplekke en onze tassen kwamen snel van de bagageband. Bij de ingang van de luchthaven worden we opgewacht door onze gids Marado en chauffeur Joshi. Marado spreekt Nederlands maar is geboren en getogen op Sumatra. Ik vind het knap hoe goed hij Nederlands spreekt. We zitten riant in de ruime SUV.

We hebben meteen een programma....geen tijd om bij te komen...Ik heb misschien 1 uur geslapen, Roos heeft het grootste deel van de vlucht gedommeld. Het is flink warm, een graad of 33. In Medan krijgen we een stadstour. Eerst langs de grote moskee en dan het paleis van de Sultan. Heel mooi! Dan nog langs een grote Chinese tempel. Compleet bewierookt komen we daar naar buiten. Even buiten Medan lunchen we in een garang, nasi goreng met kip. Pittig!!! De prijs daarvan val je bijna van je stoel, 2 flesjes sprite en 2 nasi voor de somma van Euro 3,15 totaal....

Weer in de auto storten we toch wel een weinig in... Het wegdek is dermate hobbelig en een gatenkaas dat rustig je ogen sluiten niet opgaat. Marado ziet wel dat we moe zijn en besluit door te rijden naar ons hotel en een stop bij een plantage later op de reis te doen. Fijn dat meedenken!

Het laatste uur is geen vlak terrein meer maar heuvelachtig. Lokale tijd 15.30 zijn we bij ons hotel. We besluiten meteen een douche te nemen. Dat er geen warm water hier is maakt niets uit. Heerlijk even je tanden poetsen.

Met nieuwe energie lopen we toch nog een klein rondje door het dorpje. Dorpsbeelden van vrouwen die de was doen in een heldere sloot, verderop zit een vrouw zichzelf in te zepen en te wassen.Veel vee ook, geiten-schapen-ganzen-kippen-eenden...allemaal magertjes hoor.

Eh...we hadden net een gratis concert. Er wordt door het personeel luidkeels meegezongen met een CD die opstaat. Céline Dion & Friends...daar gaat geen stoel voor draaien bij the voice of Indonesia.
Straks komt een ranger ons vertellen wat we morgen gaan doen. In ieder geval proberen Orang oetans te zien.

Dag 1 en nu al zoveel meegemaakt. Doe voorzichtig jullie beide. Hier ook warm aan het worden

iwan 2014-09-15 14:50:42

Gompie, het was me even ontschoten dat je deze reis ging doen maar bij deze: geniet met volle teugen. Met wierook zijn overgoten, op deze manier 'REIN' de volgende dagen tegemoet zullen we maar zeggen! Hoop wel dat het een lekker luchtje was..................

Henny 2014-09-15 16:18:01

Leuk dat er weer een reisverslag wordt bijgehouden. Meiden ontzettend veel plezier gewenst XXX

Angeline 2014-09-15 18:16:50

Veel meegemaakt,klopt wel als je niet slaapt.Fijn dat we het meebeleven.Nog veel plezier.xxx

pap en mam 2014-09-15 19:04:18

Lieve meiden, we hebben weer met veel plezier het verslag van jullie eerste belevenissen gelezen. Annemarie heeft er een leuk verslag van gemaakt! Blijven genieten is de boodschap. Wij zitten een midweek in Landal Heideheuvel, Beekbergen. Geen apen hier, maar eekhoorns; ook leuk! Wij waren wat meer euro's kwijt met wat we vanavond nuttigden. (Maar de reis er naar toe was goedkoper.) Kus.

Ma en pa Van der Haagen 2014-09-15 21:31:47

Dat wordt weer genieten en veel zien. Succes

Riet van Munster 2014-09-16 11:37:15

Zoetje! Super weer je verhaaltje.verheug me op het vervolg. Hoplijk zie je de oranje aap. Voorzichtig maar ik vertrouw je dus weet dat het goed komt. XX je jef

jef 2014-09-16 15:01:58

Jaaaaa, we kunnen vanaf hier weer je avonturen volgen. Lieve Annemarie geniet van je vakantie.lieve groet, Ellen, Richard en de meisjes.

ellen 2014-09-17 01:35:25

Roos, je gevonden op pindat.com .Dus wel internet .Voor het weer had je ook hier kunnen blijven want is 25 graden de komende dagen .Heb ook begrepen dat jullie tussen de aapjes liepen en lees net dat de Voice hier beter is dan daar en eten lekker goedkoop. Groetjes van de vrienden uit de rekenclub