Vejer de la Frontera en chillen in onze tuin

Spanje, Tarifa

Voor het eerst zagen we deze vakantie een grijze lucht en regendruppels.
Leonie heeft nog wel hardgelopen maar om nou bij het zwembad te gaan zitten leek ons niets.

Het mooie Andalusische bergdorpje Vejer de la Frontera wilden we de aankomende dagen toch nog bezoeken dus dat meteen maar gedaan.
Tijdens het onbijtje stopte het met regenen en dat waren meteen de laatste druppels van de dag.

Vejer de la Frontera heeft een oud stadcentrum dat ommuurd is en veel straatjes/steegjes zijn niet toegankelijk voor auto's. Centrum is het Plaza de Espana, een prachtig pleintje met fontein en mozaïeken, hoog Efteling gehalte met de waterspuwende kikkers.
We zijn driftig op zoek gegaan naar een Fiat 500 voor een specifieke foto die een bekende van Leonie op haar website heeft staan. Zo'n leuke foto wilden we ook wel. We zagen geen rijdende witte maar een stilstaande rode en nadat Leonie de foto heeft bewerkt is het wel het plaatje wat we wilden.
In Vejer zijn tot de 20e eeuw de vrouwen nog gesluierd over straat gegaan door Arabische invloeden.
Door het gedwaal door de straatjes waren we echt even de weg kwijt. Een hoog punt met kerk (een vd velen) opzoeken dan maar.

Weer terug in de auto en op weg naar hotel brak de grijze lucht open. De temperatuur is sowieso heerlijk dus we hebben ons geïnstalleerd op de bedjes voor onze deur/balkon. Het zonnetje kwam steeds meer tevoorschijn en om af te koelen hebben we toch een paar keer gedipt in het zwembad.
Lekker liggen lezen en uitgerust.... Voor morgen toch ook maar weer een plannetje gemaakt, 's ochtends wat doen en dan zo in de middag tot avond op een bedje bevalt ons eigenlijk prima.

Straks gaan we richting dorpje voor ons avondeten. Eerst maar wachten tot het 20 uur is anders zitten we alleen in het restaurant.

Oh ja dat wachten tot te kan eten omdat je anders de enige bent ken ik ook nog,haha. Maar ja, als dat het enige is...geniet nog van het mooie weer!

Annie 2017-09-28 09:00:56

Weer zo'n heerlijke dag. Lekker zonnen, hier regen