Geen vakantie maar een avontuur

Namibië, Windhoek

We zijn er, in Namibië!
Vrijdagavond vertrokken Joke en ik vanaf Schiphol. Eerst naar Frankfurt en daar de overstap op het vliegtuig naar Windhoek, de hoofdstad van Namibië.
Toch wel wat gespannen omdat op de luchthavens in Duitsland donderdag een staking was door de security. Zoveel vliegtuigen die niet vertrokken.
Opvallend rustig was het op Schiphol, en hoera....dat was het ook op de luchthaven van Frankfurt.
We vertrokken er wel met ruime vertraging doordat er bagage was ingeladen van een persoon die niet aan boord was.
De vliegmaatschappij was Discover Airlines...nooit van gehoord maar blijkbaar een zusterbedrijf van Lufthansa.
De bagagebak boven ons hoofd doet de stewardess dicht, "alles klar?" vraagt ze de man aan de overkant, waarop ik zachtjes zeg: "Herr Kommissar!"
Je neemt me de woorden uit de mond zegt Joke haha.

Van Frankfurt naar Windhoek is het 9 uur en 40 minuten vliegen, jaja het continent Afrika is groot.
Tijdverschil is slechts 1 uur. De nacht brachten we dus in het vliegtuig door.
Veel slaapuren heeft het ons niet gebracht, Joke kwam ondanks pilletje helemaal niet onder zeil. Ik misschien totaal een uur of drie.

Op Hosea Kutako International Airport komt het reisgezelschap van 19 personen bijeen en ontmoeten we onze guide Manda en onze chauffeur voor de reis die nu nog even naamloos door het leven moet voor mij want zijn naam is niet blijven hangen.
Als we geld hebben gewisseld/gepind lopen we naar ons vervoer, ze noemen het hier een truck. Het regent lichtjes maar al snel zien we blauwe lucht tussen het grijs.
De weg is hobbelig, en dit is nog wel de weg van de luchthaven naar de hoofdstad. Dat beloofd wat voor de rest van de reis.

Manda stelt zich voor en zegt direct de woorden: jullie komen voor vakantie maar het wordt een avontuur. Nou kom maar op!!!

Het is zaterdag en de winkels in centrum Windhoek blijken gesloten dan. Dus de stad verkennen doen we dan aan het eind van de reis als we hier weer terug komen. We beginnen dus zeer relaxed met een middagje aan het zwembad van ons mooie hotel. Zeker geen straf!
Morgen gaat het avontuur echt van start.

Aanvulling: in Amsterdam mochten de gevulde waterflesjes gewoon door de security...in Frankfurt mochten ze niet mee. Of we gooien de fles weg of u drinkt het terplekke op!
Ja daaag, mooi niet die fles gaat mee.
De fles van Joke is misschien wel 3/4 liter en net gevuld... in een Guinness Book of Records record klokte ze het water naar binnen. Wel een paar keer moeten plassen in het vliegtuig natuurlijk 😉

Hé, oh heerlijk weer meereizen met Brouwertje. Fijn dat jullie goed&wel in Afrika zijn beland en niet in Frankfurt zijn gestrand 😁 Ik zie voor het eerst je 'nieuwe' kleur en coupe en die staat je goed. Dat je maar lekker veel avonturen mag beleven dan ik heb veel te lezen. Succes met de wegen, schuddend door een land reizen heeft zo z'n charme zeg ik terugdenkend aan Nepal. Nogmaals geniet ervan samen!

Leonie 2024-02-03 14:00:39

Jaaaa, on the road again. Zo benieuwd om door jouw verhalen Namibië en Botswana te leren kennen. Het begin is zeker en vast relaxed bij het zwembad. Hele prettige vakantie lieverd! Lieve groet uit België van ons allen

Ellen 2024-02-03 14:06:38

Wat een heerlijk begin van jullie avontuur! Lezen bij de pool onder een parasol. Groeten aan Joke en heel veel plezier.

Conny 2024-02-03 14:40:48

Veel plezier Annemarie. Benieuwd naar jullie belevenissen.

Dick 2024-02-03 14:48:19

Jullie zijn er! Lange reis, maar wat een avontuur gaan jullie tegemoet. Ben benieuwd, het wordt vast geweldig. Veel plezier!

Greta 2024-02-03 15:49:02

Een fijne spannende reis door Afrika

Riet van munster 2024-02-03 16:27:49

Je beide poezemeiden wisten gelijk weer wat ik kwam doen en voerden hun dansjes op de eettafel uit. Een fijne rondreis toegewenst!

Jan Willem 2024-02-04 08:04:00

Zoooo leuk weer je verhalen volgen en prachtige foto's bekijken. Het ziet eruit als een paradijs dan wel met hobbelige wegen....... tja je kan niet alles hebben he🤪. Heel veel plezier!!!! Wij genieten lekker mee. Dikke knuffel van Annie