Rustig aan

Oman,

We zijn weer met 4-wiel-aangedreven jeeps vertrokken uit Bahla. Echt wel nodig want de weg door de bergen is een zandweg vol hobbels en niet te berijden door een bus. We zitten weer gezellig met vier vrouwen, met z'n drie op de achterbank. Marleen oppert al dat ze Djoser maar intiem reizen moeten noemen, zovaak zitten we dicht bij elkaar.

We stoppen eerst weer bij een supermarkt voor de picknick, kopen we ook al gezamelijk is wel zo makkelijk.
Voor het eerst een heuse koffiestop in het dorpje Misfat al Abreyeen al hoog in de bergen. Veel trappetjes en waterkanaaltjes voor irrigatie. Ik ben blij dat ik voor thee heb gekozen als ik het gezicht van Greta zie na een slokje van haar lemon-mint drank, zuuuuur!
Ghalid vertelt maar niemand snapt het, hij krijgt van ons zeker geen 'geschikt' vinkje achter zijn naam. Straalt geen enthousiasme uit voor zijn land, eist van ons respect maar omgekeerd geeft hij die niet aan ons.

Het berggebied waar we door gaan is dezelfde als de dag hiervoor maar nu de andere kant. Ondanks dat we flink door elkaar worden geschud zijn de uitzichten prachtig. Bij de slangencanyon stoppen we en gaan we picknicken. Er zijn meerdere mensen maar toiletten zijn er niet, dan maar ergens achter een rots een natural break.

Nog een laatste fort, het Nakhal fort is weer bijzonder goed gerestaureerd. Het is de laatste van de Omanreis en eerlijk gezegd lijkt het wat op elkaar, hoewel dit wel weer een mooie was.

We overnachten twee nachtjes in Mussanah in een luxe 4 sterren resort.
Heerlijke luxe kamer met een zalig bed.
Goed eten in verschillende restaurants, zwembaden, strand en zelfs een disco bij de poolbar. Grote groepen Fransen zitten hier, ook veel kinderen die worden beziggehouden door een entertainmentteam.

Ik heb flink last van een stevige hoofdpijn en doe het rustig aan. Pijnlijke keel en een hoest...airco kwaaltjes die de meesten oplopen. Greta is vandaag zelfs haar kamer niet afgeweest, ook geveld.
Als we voor Dubai maar weer zijn opgeknapt.

Deze reis (als ik het zo lees) is zo hier en daar slopend! Geen botje zit meer op z'n plaats en dan ook nog koppijn, een schrale troost: je ziet weer zoveel mooie nieuwe dingen en: morgen ga je weer een nieuwe dag beleven.

Henny 2018-02-25 20:20:14

Het zal niet meevallen,hotsen en bobbels op de wegen,met zo n hoofdpijn.Ikdenk veel aan je,hielp het maar.Blij als je een prettig bed hebt, maak er gebruik van.Ik tel de nachtjes,tot donderdag.Zon schijnt hier, maar wel koud.Lizzy is goed,wel werk voor je,vacht rommelig dus borstelen!!Nog fijne dagen en beterschap xxxx mam

Rie Brouwer 2018-02-26 11:23:00

Heftige toer. Denk goed aan zelf