Onderweg

Nepal, Kathmandu

Het is nu zondag Nederlandse tijd 19 uur 's avonds en we hebben nog maar 5 uur te gaan op deze vlucht. Het ging allemaal lekker voorspoedig op Schiphol.
Je ziet er nog eens wat, altijd leuk mensjes kijken. We hebben Gordon nog gezien.
Bij de gate kregen we na de bodyscan ook nog een fouillering. Bij Roos was het vooral een borstonderzoek, van een vrouw trouwens.
Klokslag 12 uur reden we naar de startbaan.
Prima verzorging aan boord hier bij Malaysia Airlines. Lekker eten en net kregen we nog een blije doos met snacks.

We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemáál! Pfff we vliegen nu langs Delhi en ik zie Nepal en Kathmandu op de kaart...
Maar ja wij krijgen waar voor ons geld en gaan heel logisch eerst naar Kuala Lumpur en vliegen daarna weer ruim 3 uur terug...

We zijn nu weer een paar uur verder, nog 1.48 uur en we landen in Kuala Lumpur. We hebben wat proberen te slapen, ben 2x enkele minuten weggedommeld en werd wakker van mijn slapende hand ( in ieder geval iets dat slaapt).
Daarnet kregen we ontbijt, keuze uit nasi met garnalen of ei met een worstje. We zijn maar voor het laatste gegaan. Smaakte goed, al zag Roos het cherrytomaatje en de champignons aan voor peen en andijvie ;-)

Maandag 18 november
We zijn nu in Maleisië. Hier stappen we over op het vliegtuig naar Nepal.
Wat een enorm grote luchthaven dit, geen probleem om je hier een paar uur te vermaken.
We drinken een kop thee/warme chocolade melk bij Starbucks en moeten daarna met een treintje naar onze gate. We kijken om ons heen of we reisgenoten zien en spotten er een aantal denken.In ieder geval een moeder en dochter. Weer keurig op tijd vertrekken we richting eindbestemming Kathmandu.

Ik heb al geen idee meer hoe laat het is. In Maleisië is het 7 uur later dus al ochtend, in Nepal is het weer 4 uur en 3 kwartier later dan in Nederland. Omdat we heen en weer vliegen is ons gevoel voor tijd compleet weg. We zijn moe en proberen toch weer te slapen. Mij lukt het niet...net even weg en er wordt weer een maaltijd uitgeserveerd. Eh, geen trek in weer een ei met worstje, we eten alleen de chocolaatjes op.
Ik laat het slapen maar zitten en ga weer lezen, Roos blijft het proberen en zakt wel eens weg. Wordt niet laat vanavond, dat is zeker.

Het is nu drie uur later. Toch even geslapen en dan zijn we er bijna en dan ineens zien we de Himalaya!! Wow wat geweldig, vliegtuig vliegt nog hoog en eerst denk je dat het wolken zijn wat je ziet zijn toch echt besneeuwde bergtoppen. Oké de lange reis is vergeten dit is zo mooi.

Op de luchthaven gaat alles vlot. De groep van 15 is snel compleet. Eerste indruk van de stad is druk. Het is een feestdag horen we en morgen zijn er verkiezingen.

We hebben een paar uur vrij, even bijkomen op de hotelkamer.

Ik zeg het vaak,wat zijn jullie ver weg.Hetis fijn dat we de hele reis berichten krijgen.Gistermorgen zet ik je op de trein,en nu al een heel verslag .We hopen dat het een leuke groep is.Geniet er van .Morgen een jarige,Dus tot morgen.dag dames .xxx

Pap,Mam. 2013-11-18 10:56:50

Goh, wat een lange verwarrende reis (reistijden en verschillen uren) is dit. Wacht op jullie volgende verslag.

Riet van Munster 2013-11-18 11:00:08

Na het lezen van je verslag was ik ook echt compleet de tijd kwijt :-) Heel veel plezier daar in Nepal!!!

Aad en Sabrina 2013-11-18 12:00:12

Hoi meiden, Nu al leuk dat verslag. Ideaal om op de hoogte te blijven. Heel veel plezier. Geniet van al dat moois. En uiteraard morgen een fijne dag, Roos! Kijk uit naar het volgende verslag. x

Marian 2013-11-18 12:45:50

Jullie maken heel wat Air Miles. Jammer dat die geen poen opbrengen; maar wel veel vakantieplezier en dat is ook waardevol! Blijf genieten. Rozemarijn vindt het vast heel jammer dat ze morgen geen verjaardagsvisite kan ontvangen. Maak er maar een extra leuke dag van. X

Ma & pa van Roos 2013-11-18 13:36:48

Mamma Mia, wat een reis maar geniet vanaf heden van alles wat jullie zien! Zie uit naar de verslagen. Groet uit een nevelig Amsterdam.

Tante Henny 2013-11-18 14:11:48

Pff! En ik vond Egypte al ver vliegen!! Maar je moet er wat voor over hebben! Veel plezier meiden, en Roos alvast een heel fijne verjaardag gewenst morgen, ook van de rest hier. xx

Wien 2013-11-18 20:02:49

20.08 uur in Nederland, dus is het nu 00.53 uur in Kathmandu, en ben ik waarschijnlijk de eerste die Roos op haar verjaardag feliciteert! Zij leve hoog, zij leve hoog, jaaa zelfs letterlijk hoog, daar in de Himalaya...! Prachtig zicht, die besneeuwde bergtoppen vanuit het vliegtuig. Hoop dat het een leuke groep met elkaar is, en dat jullie de komende twee weken volop van alles zullen genieten.

Jan Willem 2013-11-18 20:27:21

Wat een reis. Fijn dat het voorspoedig gegaan is, en nu kan het grote genieten beginnen. Veel plezier en een fijne verjaardag voor Roos.

wim en wil 2013-11-18 21:30:40

GEFELICITEERD, Roos. Fijne vakantie, geniet er lekker van.

Nel en Ess 2013-11-19 07:18:55

Gelukkig veilig aangekomen. Roos, gefeliciteerd.

Gerard 2013-11-19 08:15:38

Jammer dat er sneeuw op de Himalaya ligt , ziet er erg uitnodigend uit Veel plezier kijk uit naar volgend verslag

Anton 2013-11-19 11:21:21

Roos, nog van harte gefeliciteerd. En voor jullie natuurlijk: fijne vakantie verder.