Olifanten tocht en veel reizen

Nepal, Nagerkot

Om 5.15 uur stonden we naast ons bed. En na een pannenkoek voor ontbijt gaan we met 11 personen richting de olifanten.
Met z'n vieren moeten we in een bakje op de rug van de olifant. Ieder op een hoek dus we zitten lekker rug aan rug. In ieder geval niet zo koud als gisteren. Het is eerst mistig maar al snel komt de zon. We blijven in het bos en het is prachtig. De dieren (heel veel herten) reageren niet of nauwelijks op de olifanten. We zien hele groepen tot wel 10 stuks bij elkaar. Een aantal met prachtige geweien.
Roos die aan de achterkant zit wordt tot twee toe verrast ( of eigenlijk vergast) door de olifant die zijn ventiel opgezet. Een bizarre lucht... ;-)
Het was een voorbode van meer, ik dacht eerst dat iemand z'n tas viel zo'n bons op de grond maar het waren olifanten-droppings.
De tocht duurt ruim 1,5 uur en was echt het vroege opstaan waard. En dan helemaal voor die prijs, omgerekend bijna 14 euro.

Om 9 uur rijden we weg bij het hotel. Een rit voor de boeg van 8 tot 9 uur. Vreselijk!
Heb nooit last van wagenziekte maar voel me vooral na de lunch beroert. Sandwich voelt als een stuk beton. Pffffff.
Met 1 mini stop zodat ik en nog drie anderen bij iemand privé ( zooooo vies) kunnen plassen is het een hele lange zit.
Het is al donker als we Nagerkot bereiken. We kunnen aanschuiven bij het buffet. Smaakt de anderen prima en ik heb ook iets gegeten.
Morgen zonsopkomst bekijken......als we er toe kunnen komen. Eerst nog proberen de boiler aan de praat te krijgen voor een warme douche.

Helaas geen plaatjes vandaag, heb met mijn camera wel mooie foto's gemaakt, maar niet met mijn mobiel. Brrrr, douche bleef koud en ook de wi-fi laat ons in de steek. Nu zijn we echt wel wat zielig, het is hier 15,4 graden op de kamer, sokken en vest aan in bed en een dubbele deken. Morgen maar proberen of de wi-fi het doet.

Tjee, het is wel behelpen om bijzondere dingen te zien. Hoop de volgende dag beter. Liefs Riet

Riet van Munster 2013-11-27 10:39:58

We zouden bijna medelijden krijgen met jullie;-). Gelukkig wegen alle kou en het regelmatig vroege opstaan ruimschoots op tegen alle aangename verrassingen✿ . En als jullie straks thuis zijn, zal je het Nederlandse sanitair met bijbehorende warme douche extra waarderen☝! Blijf maart genieten van het laatste deel van jullie Nepalese avonturen. Wij gaan morgen naar Uitgeest, nog voor de verjaardag van C. Liefs uit Schiedam.

Ma & pa van Roos. 2013-11-27 10:40:51

Lief zoetje, hoop dat je van een nacht lekker slapen bent opgeknapt. Komt vast vd lange autorit. Rustig aan maar. Mooi weer dat olifanten avontuur! ♥ je Jef

Jef 2013-11-27 12:51:26

Gelukkig dat A weer opgeknapt is.Wat moeten jullie vroeg opstaan,wel lekker dat je vaak je eigen plan kan trekken.Verhaal van olifanten is leuk.en wat een mooie plaatjes er weer bij.Nog een paar fijne dagen.groet en kus van ons.