County Clare

Ierland, Galway City

En weer een stralende dag, het mooie weer is nog steeds niet op in Ierland.
Het plan om om 8.45 uur te vertrekken viel in duigen. Onze bus blijkt een hele zachte/lekke band te hebben. Beter safe dan sorry dus ook al is het een binnenband er wordt niet meer mee gereden. De plaatselijke garage wordt opgetrommeld en nadat het mannetje er wat lucht in heeft gekregen is Johnny naar de garage gereden om de band te laten vervangen. Tijdens het wachten op de garage gaf Johnny (die ook personal trainer is) een les yoga aan de liefhebbers. Mijn boek was veel te mooi en ik had een stoel lekker in het zonnetje versleept.

We zijn 2 uur later onderweg, dag planning van Jeroen...
Koffie drinken slaan we over, dat hebben we al genoeg in het guesthouse gehad.
De eerste stop is in Adere waar we weer een lunchpakket inslaan voor straks.

Eerste bestemming is National Park de Burren. De Burren betekent Stenig oord.
Tien duizenden jaren geleden vormden ijsgletsjers sleuven in een kalksteenplateau. Het is een landschap van heuvelketens die versteend zijn.
We gaan er een wandeling maken, goed kijken waar je loopt dus niet echt ontspanning maar het is wel een prachtig gebied. Een aantal medereizigers haken halverwege af maar ik ben naar boven geklauterd voor het uitzicht.Terug met Jeroen opgelopen. Dit gebied is uniek vertelt hij en daarom wilde hij zo graag met ons niet alleen aan de zijkant erbij staan kijken maar er ook echt in wandelen, in Europa is maar 1 ander gebied waar dit mee is te vergelijken en dat is El Torcal in Andalusië. Hij was toch wel een beetje onder de indruk dat ik dat gebied ook kende en er geweest ben😊.

Hij doet het weer leuk hoor. Draait in de bus ook vaak Ierse muziek. Vandaag reden we langs Limerick, thuishaven van de Cranberries. Hij weet veel hoor, fijne gids. Blij dat we voor hem hebben gekozen.

We zijn nu graafschap / county Clare doorgereden en verblijven nu in graafschap Galway. Aan de kust van graafschap Clare hebben we de bekende cliffs van Moher bekeken, ze behoren tot de hoogste klifkusten in Europa.
We zijn gisteren al enorm verwend met de kliffen aan de ring van Skellig...is het heiligschennis als ik die mooier vind?...omdat het zo helder is kunnen we wel prachtig enkele eilanden die voor de kust liggen zien. Oa de Araneilanden.

Het is allemaal wat later geworden door het oponthoud van vanmorgen. Om 19 uur zijn we in ons hotel in Galway.
Johnny moet nog tanken met de bus en wil een paar van ons wel even afzetten in het centrum. Dit keer ligt ons hotel er iets buiten. Met z'n 6 +Jeroen hebben we erg lekker en gezellig gegeten in het drukke centrum. Zo druk overal, en dat op een maandagavond...

Morgen zal ik weinig te vertellen hebben want het wordt vooral een reisdag. 400 km met de bus, en op de wegen hier doen we daar een hele dag over. Maar wie weet wat ik allemaal onderweg zie wat de moeite waard is om hier te melden.

Indrukwekkend landschap Annemarie. Mooie foto's. Respect dat je helemaal naar boven geklauterd bent om het te beleven.

Dick 2019-05-21 09:28:27

Wat een steenmassa,het is natuur,maar ik ben daar gauw op uitgekeken.Knap dat je naar boven bent gegaan(VOORZICHTIG) Heelhuids thuiskomen hoor.Vandaag kan je het zittend af.Waarschijnlijk toch mooie foto s onderweg.Fijn elke dag een verhaal,en kleurenplaatjes.nog goede dagen, ik tel de nachten.kus Mam

Rie Brouwer 2019-05-21 13:18:55

Wat een indrukwekkende landschappen daar, zoals gewoon gaat er weer een wereld open door de verhalen😀 Alles zit mee, goede gids en goed weer. Blijf genieten! X Anniek