Island of Hawaii

Verenigde Staten, Hilo CDP

Er valt over vandaag niet zoveel te melden.
We zijn van Maui naar Hawaii gevlogen. De hele eilandengroep is vernoemd naar dit eiland, het wordt ook wel The Big Island genoemd.
Het was een vlucht van 25 minuten en eigenlijk is het wel jammer dat de hele dag in het teken staat van het verplaatsen naar een ander eiland.

Om 11 uur moesten we uitchecken uit het Maui hotel dus de ochtend begin heel rustig. Ik heb lekker wat zitten lezen.
Om 11 uur ging de bagage in de aanhanger en vertrokken we eerst naar een plek met foodtrucks om te lunchen. Daarna reden we naar de Iao Vallei waar we zouden gaan wandelen. De weg was echter afgesloten, er waren werkzaamheden dus de Iao Vallei ging het niet worden. We belanden in een park dat was aangelegd ter herdenking van Koreaanse immigranten. We hadden echt het gevoel dat we hier de tijd uit moesten zitten totdat we naar de luchthaven moesten. Beetje jammer dat de dagbeschrijvingen van Djoser zo vaag zijn...in ons geval laten ze Michaela zwemmen...Zij wist ook niet wat anders we konden doen...Dan merk je weer dat het een nieuwe reis is. Hopelijk doet Djoser ook wat met de tussentijd evaluaties die we hebben ingevuld.

Zeer ruim op tijd zijn we op de luchthaven.
En om 16.30 uur gaan we dan eindelijk de lucht in.
Hawaii heeft een kleine luchthaven waar vandaan niet buiten de eilanden gevlogen wordt. Dus als we hier eind van de week vertrekken moeten we eerst naar een ander eiland vliegen om van daaruit naar het vaste land te komen. Daarom zijn we onze laatste nacht weer in Honolulu.

Het hotel in Hilo is een hele mooie. Wow, een kamer met geweldig uitzicht!
Met Gitte en Milou ga ik een hapje eten 's avonds.

Gisteren vergeten te vermelden maar op de markt komen twee schoonmakers langsgelopen met een schoonmaakwagentje. Er staat een radio op en ik hoor: "Broken souvenirs" van Pussycat. Een Nederlandse groep, één van pap zijn favorieten en die hoor ik in Hawai...

Zo hé nice view! En zo te lezen een prachtige reis, lekker genieten nog van al dat moois daar!

Leonie 2022-08-29 12:45:11

Wat een super reis! Dat uitzicht ook weer❤️

Anniek 2022-08-29 20:44:08

A room with a lovely vieuw😍😍😍😍!!!! Wauw echt heel erg mooi. Je straalt op de foto's Ann zo mooi om te zien😘