Rijden langs de kust

Italië, Pianillo

Vanwege het vele lopen gisteren vandaag maar de benen wat rust gegunt en met de auto op pad geweest.

Natasja heeft weer haar stuurkunsten in de strijd gegooid. De wegen zijn niet al te breed en helemaal niet als er een bus op je afkomt. Hoewel de Italianen geen heren in het verkeer zijn en het vaak het recht van de sterkste is hebben we tot nu toe geen ongelukken gezien. Wel zijn schadevrije auto's schaars.

We rijden naar Amalfi op zeeniveau en kort daarna gaan de bergen in naar Ravello. Erg leuk stadje met kleine straatjes mooi gelegen tussen de bergen en heel veel terassen met citroenbomen.
Deze zijn veel met netten overspannen.
We bezoeken villa Rufolo, sommige delen nog uit de 13e eeuw. De tuin is heel mooi.
In de hele Amalfikust word je doodgegooid met ceramiek, veelal met de afbeeldingen van citroenen of in ieder geval een gele kleur. Ik kan de verleiding niet weerstaan voor mezelf een klein beeldje van een katje te kopen, handmade in Ravello.
Na een tijdje schuiven we voor lunch aan op een pracht locatie, we bestellen lekkere sandwiches en een fles water die naast ons in een wijnkoeler wordt neergezet. Er wordt in de gaten gehouden wanneer ons glas bijna leeg is dan wordt er weer bijgeschonken....Chique bedoening hoor, ach het is vakantie😁
De serveerster kwam tijdens de maaltijd vragen of alles naar wens was en we nog iets nodig hadden zegt Natasja: no thank you byebye... Dat byebye kwam er zomaar ineens achteraan 😂😂en de serveerster was al doorgelopen.

Vanaf Ravello rijden we weer naar beneden richting kust. Vincenco had ons Cetera aangeraden. Een nog niet zo toeristisch vissersplaatsje. Dat is al een aardig eind richting einde Amalfikust.
De nodige bochten gaan eraan vooraf, de kust is nu eenmaal niet kaarsrecht. Wel een prachtig gebied, heel veel groen en wat minder bebouwd als bij Potisano en Amalfi in de buurt.

In Cetera liggen vissersbootjes en er is een strand. We drinken wat op een terrasje, de wolken zijn weer weggetrokken en het zonnetje is zalig.

Weer op de terugweg stoppen we nog in Maiori voor een loopje over de boulevard en een hmmmm Italiaans ijsje.
We hebben nu bijna langs de hele Amalfikust gereden deze reis. Morgen willen we weer een wandeling gaan maken, of een kleine en een gedeelte van een ander. We blijven in ieder geval boven en zakken niet meer met de auto naar zeeniveau.

Klinkt als een relaxte dag. Beetje lunchen, beetje terrassen. La dolce vita. Geniet ervan!

Dick 2018-04-25 06:49:03

Heerlijke vakantie met van alles wat. Dat is zo prettig aan je eigen plan maken. Genieten met hoofdletter. Lieve groet.

Anniek 2018-04-25 09:33:09

Dat was dus een kalme dag.Mooie dingen gezien, en een zonnetje erbij.Weer kleurige bloemen,die zien we terug in je album.Het is hier fris en af en toe nat.Lizzy schuilt niet weg,x

Rie Brouwer 2018-04-25 10:27:58

Genieten en weer prachtige foto's!!!!! xxx