Los Cahorros, heel sportief

Spanje, Córdoba

Voor ons doen uitgeslapen, tot 8 uur, en daarna voor de laatste keer genoten van het ontbijt in hotel La Garapa.

De wandeling van twee dagen hiervoor waarvan we de start niet konden vinden staat vanmorgen op het programma.
Het is de rondwandeling Los Cahorros in Monachil. We hebben er beelden van op internet gezien en het ziet er heel gaaf uit. Wandelen door een kloof langs kleine waterstroom waarbij je soms om enkele rotsen heen moet manoeuvreren
We weten nu de startpositie dus dat geeft geen probleem meer.

Als eerste loop je nog wat halverwege de rotsen/bergen en moet je over enkele hangbruggen. We zijn nog vroeg dus weinig volk hier op de been. Denk sowieso dat het hier niet vaak druk is of je moet met een groep zijn zoals ik op internet zag. Wij hebben tijdens de hele route 10 mensen gezien.

Het langs de rotsen lopen is lastig. Met je rugzakje op ben je ook nog groter dan je dacht. Kruipend op beide knieën of op eentje en je andere been iets lager. Op sommige plekken zijn handgrepen in de rotsen, heel handig. Ook twee keer richting water, 1,5 meter lager, afgedaald en onszelf verderop weer naar boven gewerkt.

Eenmaal uit de kloof is het of dezelfde weg terug of doorlopen door de bergen met een bocht maar Monachil. We lopen door en dan pas wordt het echt pittig.
Aan de berg lijkt geen einde te komen. Gelukkig hebben we een flesje water mee voor de dorst. En weer een bocht, en weer omhoog....pffff.

Megatrots dat ik (wij natuurlijk) het gered hebben. Op TripAdvisor lazen we dat de meeste mensen omkeren.

We verlaten de omgeving van Granada en zetten koers naar Cordoba.
We stippelen een route op de landkaart uit en belanden in Alcala la Real. In een gezellige tent op het terras vol kwebbelende spaanse locals lunchen we.
Hoog boven de stad torent een fort uit, in deze streek zien we dat veel. Het is geen slapend stadje zoals we wel gezien hebben.

Verder naar Cordoba rijden we langs ontelbare olijfgaarden. Heuvels zover je kijkt met olijfbomen. Op de snelwegen is heel weinig verkeer. Lijkt erop dat de Spanjaarden zich niet graag verplaatsen maar alles graag locaal behouden.

Naar ons hotel in Cordoba waren we erg benieuwd want de prijs is lachwekkend laag. We slapen hier voor €20,-- per persoon. We verwachten niets maar de kamer en badkamer zijn netjes, schoon beddengoed. Prima!

Straks gaan we nog een stukje door de stad lopen, even zien waar we gaan eten vanavond.

We kunnen Andelusië zeker aanbevelen Dick. Dit gedeelte van Spanje is zoveel meer dan alleen de costa's met hotels.
Ja Ramona, Tikal was voor jou even slikken, maar je klom wel omhoog. We hadden hier nog leuningen en dat was in Mexico enzo er vaak niet bij.

Update: de paella Cordoba smaakte heerlijk

Schandelijk Annemarie dat dit mijn eerste reactie is maar heb wel al je verhalen over klim prestaties en prachtige omgeving gelezen. Aan sommige beklimmingen komt bijna geen eind maar je belevenissen zijn weer heerlijk om te lezen!

Henny 2017-09-22 20:29:27

Ik geniet ook volop van de verhaaltjes. Volgend jaar mag ik een studiereis maken naar Spanje naar een zelfgekozen stad. Ik ben benieuwd naar vooral de verhaaltjes van Sevilla. Wat een leuke foto's weer, spannende wandeling! X van Anniek

Anniek 2017-09-22 21:33:47

A en L.Wat een klimpartij.Het is geen wonder dat ik de Heer dank als ik jullie weer gaaf zie volgende week.Ik krijg kippevel als ik de foto s bekijk.Smal pad en uitstekende rotsen.Ik DURF dit NIET.Doe voorzichtig!!! Nog een prettige week,met mooi weer.XX mam

Rie Brouwer 2017-09-22 21:46:10

Wat en geweldige , maar gevaarlijke route. Doe s.v.p. voorzixhtig. Geniet iedere dag van jullie verslag. Gr. Riet

Riet van Munster 2017-09-23 07:45:51

We zien een heel ander Spanje in jouw vakantie. Onbekende wandelroutes en steden, schone foto ook met die olijfbomen. Die paella ziet er zeer smakelijk uit, Nu toch op de helft zeker? Geniet ervan Lieve groeten uit België