Komisch duo

Maleisië, Kuala Lumpur

Weer een heerlijke dag doorgebracht in deze wereldstad.
Zoals normaal voor ons weer vroeg op pad. We laten ons door een taxi (lekker luxe) naar Robson Heights brengen. Op deze heuvel ligt de Boeddhistische tempel Thean Hou. Buiten het fraaie uitzicht is de tempel gebouwd op een aantal terrassen bijzonder kleurrijk. De plafonds!!! Geweldig zoveel kleur en reliëf.
In de tempel drie beelden van godinnen, Thean Hou ( heavenly mother), Guan-Yin (godin van vergeving) en van de godin van het water. De voorspellingstokjes zijn leuk en worden veelvuldig gebruikt. Een stapeltje stokjes schudden in een ton en dan laten vallen, het stokje dat erboven uitsteekt heeft een nummer en uit het laatje met dat nummer aan de buitenkant van de ton zit een briefje met jouw toekomstvoorspelling. Voor mij is een carrièreswitch geen goed idee nu. Roos haar financiële situatie is heel gunstig...

De taxichauffeur heeft op ons gewacht en brengt ons naar het KL-Birdpark. We krijgen zijn kaartje voor eventuele een volgend ritje. Het vogelpark blijkt mooi aangelegd, ook zo schoon zoals bijna alles hier. Afval op straat wordt snel verwijderd.
Hele stukken zijn met grote netten omspannen dus je loopt tussen de vogels. De pauwen maken het meeste lawaai. Wel een aanrader om een paar uur te verblijven. We laten een foto maken, en ze nemen er ook nog een aantal met mijn camera. Haha, echt een komisch duo behangen met vogels. Op onze handen een ara, op ons schouder een kaketoe en kleine groene papegaai. Op onze hoofden ook een kleine met veel kleurtjes en een grijze roodstaart. Op mijn schoot een neushoornvogel, die is nog best zwaar. Gelukkig geen poepjes over ons heen!

We wandelen een heuvel af, zweet uit al je holtes en langs je rug voel je de druppels rollen. Petjes (nieuwe, batik van Sumatra) op en zonnebril, helemaal incognito.
Langs de nationale moskee, niet toegankelijk voor niet-moslims, het oude treinstation (Britse makelij) en op zoek naar lunchadresje. In lokaal tentje chapatis gegeten, twee-samen gedeeld. Die met kip weer super pittig (blussen met vruchtensapje) en eentje met kaas (lekker, meer ons ding).
De Jamek moskee lukte weer niet om van binnen te bekijken, het was gebedstijd. Dan maar niet.

Uit de Lonely Planet had ik een wandeling door Chinatown gehaald. Enkele tempels, waaronder weer een bijzonder mooie hindoe, marktjes, een overdekte markthal met heeeeel veel leuks (beide kettinkje voor 50 cent) en leuke sfeer. Aan het eind de metro voor 1 halte richting hotel, afgeknoedeld....

Fris gedoucht ( maar niet voor lang) weer op pad voor het avondeten. Van dirc Steven had ik de tip van een dim sum restaurant doorgekregen. Was smullen!
Gelegen in een groot shoppingcentrum dus na het eten een aantal winkels langs. Was gister al geslaagd voor leuke Nikes, blij mee. Roos nu een shirt.
Vervolgens weer richting Petronas twin torens gelopen om ze in de avond met alle lichtjes te zien.
Weer een gaaf gezicht!

Ook de KL tower willen we graag bij nacht op de foto maar niet een klein stuk dus daar zoeken we een geschikte plek voor. We proppen ons weer in de metro, er gaan veel makke schapen in 1 hok.
Bijna 1 uur erover gedaan, 3x overstappen....foto gemaakt maar...niet echt mooi. De reclame-uiting eronder geeft te scherp licht en dat is niet mooi op de foto.

Nog even snel een flesje fris gehaald bij de 7/11 (24 uur per dag open). Nu met de benen omhoog, het is bijna middernacht. Onze laatste dag hier begint zo. We hebben nog een heel programma in de planning omdat we rond middernacht pas terug vliegen naar Amsterdam. Onder andere nog de Batu caves, moet ook erg mooi zijn.
Straks lekker slapen, maar even extra genieten van het fijne bed want morgen hangen we in een vliegtuigstoel...Maar geen medelijden hoor, dat hoort er nu eenmaal bij, onze vakantie was weer super.

Weer een leuk en beeldend verhaal van Annemarie! We zien het voor ons: twee Hollandse meiden in Den Vreemde op weg om zoveel mogelijk te zien en mee te maken. Handig en verstandig! En voor ons een meevaller dat Roos haar financiële situatie gunstig is. Bij onze eerstvolgende grote uitgaven kan ze dus als Bank van Lening fungeren tegen een gunstige rente. Fijn dat jullie zo'n geweldige reis maken. Geniet ook van de laatste uren en kom gezond en voldaan weer terug. Kus uit Schiedam, met voor zondag een prima weersverwachting en dito temperatuur.

Ma en pa van Roos 2014-09-26 19:06:34

Prachtige verslagen Annemarie,heerlijk dat genieten.Een prangende vraag : al een idee voor jullie vlg vakantie? Ben reuze benieuwd! Nu meiden,geniet nog maar even en een goede thuisreis van ons uit Groet gewenst .

Wilma en Tonny 2014-09-26 19:41:56

Geweldig en leuk verhaal.we gaan er echt voor zitten, en lezen het een paar keer.De vogels,allemaal levend? Geen poep op je kleding,ik denk dat er een paar niet echt waren.maar leuke foto.Morgen de laatste dag in K L. Geniet er van,en kom weer veilig thuis.

Pap en Mam 2014-09-26 21:59:07

Komisch zoetje! Ik heb weer helemaal zin in werk nu. Inspiratie, Je verhalen smaken naar meer. Voorzichtig en maak van de laatste vakantiedag ook nog een succes.Spreek je snel, X je jef

je jef 2014-09-27 00:42:53

Weer hebben jullie me mee laten beleven van jullie avonturen. Dank jullie wel. Goed beschreven allemaal. Goede reis terug.

Riet van Munster 2014-09-27 09:51:00

Alle vogels waren echt hoor mam, ook dat uiltje op de achtergrond.