Met de goden op pad

Italië, Pianillo

Vandaag hebben we heel veel gedaan, een lange dag van half 10 de deur uit en 12 uur later er weer in.

We het de Sentiero Degli Dei, het Pad van de Goden, gelopen. Staat te boek als behorend bij de mooiste natuurbelevenssen in de regio Campanile.
Het is een wandeling van 10 km over het kalkmassief. Je wandelt hoog boven de kust met prachtige uitzichten. Vanaf Bomerano waar het begin is en het eindpunt in het gehucht Nocelle hebben we gewandeld, geklommen en geklauterd en vooral genoten. De 2e helft was extra pittig, geen normale trappen maar natuursteen dus voorzichtig lopen op ongelijke stenen. Een beetje jammer wel dat we heel veel met ons hoofd in de wolken liepen en zodoende niet heel veel uitzicht hadden. Tja daar doe je niets aan.
Heel bijzonder was het zeker. Blij dat we niet ergens ter aarde zijn gestort kwamen we tevreden aan in Nocelle.
Daar hadden we de keuze: of 1600 traptreden naar beneden lopen naar Positano of een plaatselijke busje nemen....

We hadden genoeg 'trappen' gehad dus hebben op het busje gewacht. Nou dikke chapeau voor de rijkunst van die man. Hij kende zijn bus tot op de millimeter. Rakelings langs stenen wanden en auto's. Ook dat was een belevenis.

Over de wandeling hebben we 3 uur gedaan, inclusief wat korte pauzes. Is heel standaard want staat ook zo in de boekjes. Positano ligt geweldig aan de kust en tegen de bergen op. Het busje bracht ons bijna beneden maar we zijn voor het uitzicht toch nog weer heel veel trappen omhoog geklommen (ik had echt een stappenteller moeten hebben vandaag).
Heel leuke plaats, volop winkeltjes en restaurants en ijswinkels. Echt ook een badplaats voor de jetset die we er ook spotten.

Vanaf Positano nemen we een veerboot naar Amalfi. Duurde 25 minuten en was heel erg mooi en leuk om langs de kust te varen. In AmalfI hebben we ook weer rondgelopen tot we om 19 uur een bus terug konden pakken naar Bomerano.
Daar meteen maar een restaurant ingedoken om te eten zodat we niet weer de berg afmoesten waar de b&b ligt.

Misschien gaan we de aankomende dagen nogmaals een stukje de wandeling doen als er geen wolk is. Die blijven gewoon op de berg hangen vaak, lager schijnt de zon wel.

Jullie belevenissen zijn in één woord: adembenemend!

Jan Willem 2018-04-23 22:37:23

Wat een dag.en wat een klim en moeilijk lopen,Gelukkig geen valpartij.Schitterende foto s.Welterusten straks,je zal wel heerlijk slapen.Liefs van Mam xx

Rie Brouwer 2018-04-23 23:00:36

Weeral een bijzonder fraaie dag voor jullie. Maar goed dat je geen schrik voor hoogtes hebt. Velen haken af dan waaronder wij bijna allemaal, met bibbers in de benen kom je daar beter niet. Geniet maar door, kijk uit naar je volgend verhaaltje. Lieve groet, Ellen en familie

Ellen 2018-04-24 07:03:51

Geen last van hoogtevrees zie ik. Jammer van de lage bewolking, denk dat de vergezichten bij helder weer oogverblindend zijn. Mooi stadje tegen de berg opgebouwd. Goed voor de kuiten :)

Dick 2018-04-24 07:25:40

Wat een geweldige avontuurlijke dag.Mooie foto’s.

Riet van Munster 2018-04-24 08:35:05

Er is maar één woord: GEWELDIG, wat een dag met veel en mooie belevenissen. Prachtig die rotsen met de "klimgeiten", de huizen, de natuur.....wat al niet! Weer een album in de maak met veel verhalen.