Een nije dei

Nederland, Leeuwarden

Om 9.30 uur gaan we op pad. De lucht is blauw en wat bewolking. Ik rijd en Corinne navigeert. We ontwijken de 'grotere' wegen. Het echte Friesland ontdek je op de kleine weggetjes.

We willen eerst de Waddenzee zien. Bij Zwarte Haan kunnen we een kijkje achter de dijk nemen. En ook kunnen we er via een paadje naartoe lopen. Het is er een lawaai van vogels in de verte. En aan de overkant van de zee zien we de Malediven....o nee voor ons Ameland en op rechts Schiermonnikoog.
Weer terug in de auto rijden we een stukje over een weggetje met loslopend vee.
Herinneringen aan de zelfmoordschapen in Schotland komen boven. Die lagen ook altijd met hun koppen op het asfalt, hier schuiven ze ook echt geen cm op als je voorzichtig langs rijdt.

Na de Waddenzee rijden we verder naar Harlingen. We bekijken het stadje door middel van een stadswandeling. Leuke route door kleine straatjes, langs water en door een park en langs de haven.
Buiten op een terras een kop thee met een boterham als lunch.

Het begint te betrekken, was helaas ook de voorspelling. Nog droog door Makkum kunnen wandelen maar verderop in Workum regent het pijpenstelen. In het Jopie Huismanmuseum bewonderen we zijn schilderijen en lopen we droog.
Wat een kunstschilder die man. De kledingstukken waar je ieder plooitje in de stof en in de breiwerken iedere steek ziet.
De onderbroek van Meuke Albertje die zovaak is versteld. Onder de indruk van een onderbroek. Lachwekkend dat het originele exemplaar in een vitrine erbij ligt.

We proberen nog droog te worden in Hindeloopen (lieflijk plaatsje) maar helaas mocht het niet zo zijn. Onder moeders paraplu worden we ook nog nat dus opdrogen in de auto en besloten om terug naar de b&b te gaan.

In St.Annaparochie bij de Italiaan een tafel voor twee gereserveerd voor 19.30 uur.
Ons prima de pizza's laten smaken.
Helemaal rozig komen we weer 'thuis', een dag in de buitenlucht en een warme maaltijd.
Ondanks de nattigheid, gelukkig niet de hele dag, was het een mooie nije dei.

Leuk verslag Annemarie. Er is nog een wereld te ontdekken in Nederland.

Dick Kruiswijk 2020-09-07 08:10:01

Nu dichtbij huis nieuwe indrukken opdoen is ook niet verkeerd zoetje. Friesland lijkt me een mooie provincie. Ik was niet verder dan Medemblik... Geniet ervan. Dikke X je Jef

Jef 2020-09-07 08:31:05

Dat was weer een goed verslag uit- en van ons eigen Nederland, prachtig.

Henny 2020-09-07 09:08:03

Leuk om mee te lezen en het ziet er mooi uit daar! NL is prachtig. Ben nu al benieuwd naar je titel voor morgen 🤔😁 geniet ervan daarboven, groetjes vanuit beneden

Leonie 2020-09-07 12:55:58

mooie foto s en een leuk stuk geschreven.Als het weer een beetje meezit,is NL ook mooi.Het is een korte vakantie,geniet er van.Alles goed met poesjes,komen bij me zitten.Eten alle bakjes leeg.Nog fijne dagen.Mam

Rie Brouwer 2020-09-07 14:57:40

Leuk Annemarie op wereldreis in Friesland. Leuk om je reisverslag weer te lezen. Geniet van Friesland! Groetjes Siem