Terug naar Ierland

Ierland, Dublin

Hieperdepiep hoera, niet alleen is mijn kleine nicht Ghislaine jarig vandaag maar ook onze reisgenote Mariëlle.
Vandaag hebben we het Verenigd Koninkrijk weer verlaten en zijn terug waar onze reis begon. Niet op de luchthaven van Dublin maar we zitten nu nog twee nachten in een hotel in de hoofdstad.

Een bezoek aan een whiskey distilleerderij mag uiteraard niet ontbreken deze reis. Jeroen heeft er eentje gevonden waar nog niet ladingen met toeristen komen. Het is de distilleerderij van het merk Slane Whiskey. Dit bedrijf staat op het terrein van Slane castle. Ze zijn voor het kasteel de boel aan het opbouwen voor een concert. De band Metallica komt het volgende week optreden. Er blijken hoe hele grote namen gespeeld te hebben zoals U2, The Rolling Stones, Bob Dylan, Bruce Springsteen, Guns ‘N Roses, Red Hot Chilli Peppers, David Bowie, Queen en REM.
De distilleerderij is nu ruim een jaar in gebruik en we worden vriendelijk ontvangen. De uitleg over het maken van de whiskey is duidelijk. Bijna alle glaasjes gaan leeg bij de proeverij. Voor mij is het gewoon nog ietsje vroeg op de dag😉
Lunchen doen we daarna op chique in het kasteel.

In de middag rijden we naar Knowth waar we heel erg ver terug in de tijd gaan.
We worden rondgeleid over een terrein waar neolitische graven zijn gevonden.
Graven van zo'n 5000 jaar oud .
We krijgen er een zeer uitgebreide uitleg die Jeroen ook nog eens vertaald voor de slecht Engels sprekenden. Aan de bevroren gezichten op de foto te zien was ik niet de enige de het wat lang vind duren.

De hoofdstad van Ierland Dublin komt in zicht. Eindbestemming bereikt.
Even tijd om ons op te frissen en dan loopt Jeroen met ons naar de Temple bar, het uitgaansgebied van de stad. Mijn God wat een drukte..... en wie treden hier vanavond op...The Spice Girls...we zagen op de snelweg allemaal auto's vol met opgedirkte vrouwen in de file staan. Johnny heeft even uit de bus gehangen en het gevraagd waar ze heen gingen, lol.
Met z'n viertjes belanden we in de kelder van The old Storehouse. Gezellige drukke tent met live muziek. Eerst twee jonge kerels met gitaren, klinkt goed. Dan na een pauze twee vrouwen, 1 gitaar en 1 viool...de muziek is prima alleen met de zang erbij worden enkele nummers verkracht😑 sommige nummers hoor je niet on stage te zingen in een pub...

Morgen de stad verkennen...Zin in!

Dankjewel dat we weer mee mochten reizen. Geniet nog van je weekend in Dublin. Lieve groet van allemaal. X

Ellen 2019-05-25 12:54:58

Leuk dat je de verjaardag van Ghislaine in je verhaal verwerkt hebt. En jammer dat je reis, je reis verhalen en foto’s gaan stoppen. Was gezellig om te lezen ‘s ochtends vroeg. Goede reis naar huis!

Dick Kruiswijk 2019-05-25 14:00:04

Toevoeging op het rijtje artiesten ROBBIE WILLIAMS de beste ben je vergeten 😉😊😁

Leonie 2019-05-25 14:06:28

Veilige reis naar huis! xxx

marion 2019-05-25 15:50:44

Bedankt voor alle verhalen.Heerlijk om de dag mee te beginnen.De foto s is apart,dat komt in een mooi album,en kunnen er in kijken wanneer we zin hebben.Een goede reis naar holland.Ik verlang naar morgen want............mn kind komt thuis.xxxmam