Jawel, de rustdag 😀

Colombia, Cartagena

En na al die inspanning van de afgelopen twee dagen is daar dan de rustige dag.
Omdat we pas om 12 uur uit Santa Marta vertrekken hebben we de ochtend ingevuld met het bekijken van het oude centrum.
Omdat we geen echte uitslapers zijn hier hebben we een taxi om 8.30 uur naar de cathedraal genomen.
En...we blijken wat aan de vroege kant want zowat alle winkeltjes moeten nog open gaan.
Aan de boulevard vinden we een tentje voor koffie. Hebben ze geen thee...eh thee is kokend water met een smaakje...
Dan maar een flesje water, ook dorstlessend.

Er zijn een aantal autoloze straatjes, veel restaurantjes, ziet er best leuk uit. Bij Juan Valdez Café (dé koffieketen hier) drinken Greta en Marleen een icekoffie en Joke en ik een Chai thee. Nog even de kathedraal in, Joke scoort een Sante Marta beeldje (glow in the dark) en dan pakken we weer een taxi terug.

Om 12 uur checken we uit en rijden naar Cartegena. Een eerder geplande stop bij het carnaval in Barranquilla gaat niet door want het geopperde plan van Chris moeten we allemaal willen en een echtpaar sputtert tegen. Helaas voor de voetballiefhebbers want die wilden de wedstrijd van Real Madrid-Ajax live kijken in Barranquilla.
We moeten nog omrijden ook door alle Carnaval drukte en als we na lange tijd een stop maken om te plassen en laat te lunchen hangt daar een tv en begint net de wedstrijd. Komt dat even mooi uit, de eerste helft toch nog live kunnen kijken.
Laat nu precies onze grote voetbalfan Marleen op het toilet zitten bij het vallen van het eerste doelpunt....Ze kwam echt met hele grote stappen van uit de toiletruimte want ze hoorde natuurlijk juichen en dan haar gezicht erbij...heerlijk zoveel enthousiasme. De tweede helft wordt in de bus gevolgd via het internet, Chris wil de uitslag niet weten omdat hij de wedstrijd ‘s avonds ergens in Cartegena wil gaan zien. De voetbal poule die Anneke heeft gemaakt wordt uiteindelijk door niemand gewonnen, de uitslag is ook een grote verrassing. Ajax is door naar de volgende ronde, goed van de mannen!

Aan het einde van de middag bereiken we Cartegena, onze laatste bestemming van de reis.
Het hotel ziet er prima uit, Joke en Marleen blijven hier langer. Ze hebben de vakantie met 5 dagen verlengt. We hebben nu kamer 1t/m4, het is wel wat gehorig hier.
De verlenging is in een ander hotel blijkt nu, een beetje raar eigenlijk dat Joke en Marleen daar geen bericht van hebben gehad. Er is hier van alles te zien en te doen en wat is het een gezellige stad.
Dat zien we als we met z’n zevenen een rondje lopen door de oude ommuurde stad. Mooie winkels ook hier, koetsjes met paarden (dus de lucht is daardoor wel regelmatig gevuld met een paard-aroma...). Het is er druk, maar niet té.
We doen op een pleintje een drankje, kunnen nog net gebruik maken van het happy hour.

In de buurt van het hotel een restaurant gezocht waar we alle zeven konden zitten, en het liefst buiten.
Er werd met tafels en stoelen gesleept en uiteindelijk zitten we er lekker te eten. De groepsfoto van de dag is ook nog niet gemaakt en tegenover het restaurant is een muurschildering...mooie kleurtjes op de foto.

Hè, hè, eindelijk een iets rustiger dag daar waren we met z'n allen ook wel aan toe! Ondanks de "rust" toch weer een mooie interessante dag vol kleur en een goede afsluiting van een fantastische vakantie. 't Zit er bijna op dus voor straks: een veilige reis terug.

Henny 2019-03-06 09:08:04

Wat maak je veel mee, zelfs de rustdag is spannend door de voetbalwedstrijd haha. Nog fijne dagen in Cartagena. Lieve groet va ons allemaal

Ellen 2019-03-06 09:14:12

Het eind is in zicht.Nog 2 nachtjes, dan weer in holland.Je hoofd zit vol met dingen die je gezien en gehoord hebt,Thuis begin je met plaatjes en dagboek,alles weer te geven.Alles was geweldig!Ben ruim 1 uur bij katte kind geweest.Zij maakt het prima.Het is hier regen achtig.Ikwens je nog een paar fijne dagen en een goede vlucht naar huis.liefs mam.

Rie Brouwer 2019-03-06 10:25:11

Dat ziet er weer kleurrijk uit! Geniet van jullie laatste dagen in Colombia en snuif nog een keer het aroma op. 😋 Een behouden terugreis en een groet aan vier Colombiagirls