Door de regen

Duitsland, München

Het regent vandaag. Toch hebben we de fiets maar weer gepakt want we gaan naar de Alte Pinakothek en dat is niet zo heel ver. Het is of acht minuten lopen naar het openbaar vervoer of elf minuten op de fiets.
Van dat geslenter door het museum worden mijn voeten erg moe maar er staan gelukkig overal bankjes waar ik even kan zitten. Ik ga er zo wie zo veel sneller door dan Anneke, want die moet elk bordje lezen en ik kijk meestal alleen maar naar het schilderij.
Na twee uur had ik het wel gezien. Er hangt hier zo veel dat ik op een gegeven moment verzadigd ben en ook dat geslenter draagt niet bij aan mijn welbevinden. Het is dat het regent anders ging ik wel lekker buiten fietsen.
Voor lunch hebben we Pakistaans gegeten. In het museum had ik op googlemaps naar een restaurantje in de buurt gezocht. Er stonden er maar een paar. Maar toen we echter naar eentje toe liepen bleek de hele straat vol te zitten met restaurantjes die google pas liet zien toen we er vlak voor stonden. Blijkbaar betaalden die google niet genoeg om goed zichtbaar te zijn. De pakistaan had dat geld duidelijk in de kwaliteit van het eten gestopt want het was heel lekker.
Na het eten zijn we naar Museum Brandhorst gegaan. Dat is een museum voor moderne kunst. Te modern voor mij. Ik vind het wel een kunst dat er nog mensen zijn die daar naar komen kijken, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik was er dus snel doorheen en ben maar een blokje om gaan lopen. Ik wilde eerst nog naar de Japanse tuin, maar vond dat toch te ver.
Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan. Dat viel nog niet mee op de fiets. Er is hier veel opgebroken dus ik vertrouwde nu maar op googlemaps voor een route. Dat had ik niet moeten doen. We werden toch door afgesloten straten gestuurd en omgeleid waar we niet omgeleid hoefden te worden en dat alles in een gestaag vallend regentje. Ik ben maar weer overgestapt op mijn oude vertrouwde locus app en toen waren we zo in het hotel.
Toen we om kwart over zes de stad weer in wilden brak mijn veter. dus eerst maar veters gehaald, daarna wat gedronken maar omdat het nog steeds regende hadden we er gauw genoeg van. Op de Marienplatz was nog een manifestatie voor Ukraine waar ondanks de regen nog wel wat volk was. We hebben maar gauw iets gegeten en zijn toen maar weer naar het hotel gegaan. Vandaag heeft het voor het eerst een hele dag geregend en er zijn dus maar weinig foto's, maar de vooruitzichten voor morgen zijn weer goed.