Naar Würtzburg

Duitsland, Kleinholbach

Bijna een week later dan oorspronkelijk gepland zijn we toch maar op vakantie gegaan. Ik moet nog zeker zes weken wachten tot ik bij de cardioloog terecht kan , dus eerst maar naar de Romantische Strasse
We hadden de wekker op zeven uur gezet, maar we waren al om kwart voor zes wakker, en om kwart over zeven reden we al weg. Eerst nog door de regen maar hoe dichter we bij Würzburg kwamen hoe beter het weer werd.
In Würtzburg is het knap warm. We waren er al om kwart voor één maar voor we de sleutel hadden gehaald, de fietsen hadden afgeladen, een parkeer plaats voor ons was vrij gemaakt en onze spullen in het appartement gebracht waren was het al bijna twee uur.
De fietsen hebben we maar in de garage gelaten wat je kan hier alleen naar beneden of omhoog
Alleen langs de rivier is het vlak maar wij zitten op de helling van het dal. Dan maar de bus. Die bracht ons snel naar de binnenstad. De VVV was net dicht toen we er kwamen maar er lagen wel toeristen kaarten van de stad en online kan je ook veel vinden.
Eerst maar wat drinken en dan naar de Maria kerk die aan de markt ligt. Van buiten is die wel mooi maar binnen vond ik er niet veel aan. Dat had ik dus niet moeten zeggen want toen we verder liepen richting de rivier liet ze me struikelen toen ik een trapje af moest en lag ik languit op straat.
Gelukkig was mijn camera nog heel, maar mijn telefoon was wel een paar sterretjes rijker. Zelf had ik een grote schaafwond op mijn knie en een kleine op mijn elleboog, maar dat heelt wel weer en ik heb er weinig last van.
Würzburg is een mooie stad maar het is er wel heel druk. Bij bijna elk terras staan wel mensen te wachten tot er een stoel vrijkomt en vooral langs de Main en bij de oude brug zitten hele volksstammen lekker bier en wijn te drinken. We hebben lekker gegeten in een best wel chic restaurant. Daarna nog wat gedronken en waren toen zo moe dat we de bus naar huis hebben genomen.
Na een heerlijke douche heb ik mijn foto's bijgewerkt en is Anneke gaan uitvogelen wat we morgen gaan doen. We willen eigenlijk naar de "Residenz" maar daar is morgen een hardloop wedstrijd en maandag is alles dicht. dus dat wordt nog moeilijk

Fijne vakantie samen Hans en Anneke. Hopelijk geen al te ernstige klachten met je hart. Groet, Jac.

Jac van IJll 2024-04-27 23:18:07

Mooi de foto's van Wűrzburg, had het tot nu toe alleen vanaf de raststäte gezien op weg naar huis vanuit Italië. Was altijd een vaste plek om even te stoppen. We gaan jullie met veel plezier volgen langs de Romantische strasse.

Yvonne vd Hooven 2024-04-28 09:49:01

prachtige foto.s.Je had je been kunnen breken.veel geluk gehad.genieten daar in de zon.

elizabeth 2024-04-28 19:58:39

Het ziet er weer prachtig uit! Veel plezier. Ik ga het weer volgen. Hopelijk kun je het bezoek aan de cardioloog een beetje naar de achtergrond schuiven, Hans! Sterkte in ieder geval. Ook metje verwondingen…..