Vertrek

Verenigd Koninkrijk, Brightlingsea

Om drie uur ging de wekker en moesten we er uit. Ik was al vroeg naar bed gegaan en had nog best wel wat geslapen maar Anneke niet. die slaapt zowiezo veel slechter dan ik en vooral als ze vroeg op moet omdat we op vakantie gaan heeft ze moeite met inslapen. We moesten zo vroeg op omdat de maatschappij van de ferry naar Engeland op hun website hadden aangeraden om minstens twee uur voor de afvaart aanwezig te zijn vanwege de verwachte drukte.
Toen we om zes uur bij de ferry in Duinkerken aankwamen was er één auto voor ons. Tijd genoeg dus om aan een blog te beginnen.
We gaan drie weken naar Engeland, want dat is al weer 4 jaar geleden dat we daar waren. Eerst gaan we naar Brightlingsea naar Mary en Rob. Dan naar Islip, dat ligt vlak bij Oxford. Hier wonen Margret en Frank, oude vrienden van ons die we jaren geleden, toen we net in Breda woonden, hebben leren kennen. Daarna een week naar Lostwithiel in Cornwall. Vervolgens naar Tom en Jill, die sinds kort in Wales wonen. Bob en Jane in Londen slaan we dit keer over want die zijn net in deze tijd aan het verhuizen, daar gaan we later nog wel eens naar toe. Na Wales gaan we nog een dagje naar Salisbury en twee dagen naar Hastings en dan is het weer afgelopen.
De rit naar Brightlingsea ging voorspoedig. Alleen bij de Dartfordtunnel was enig oponthoud, maar dat is altijd al zo geweest en het was lang niet zo erg als vroeger toen je de tol nog gelijk moest betalen. Je moest dan een pond in een trechter gooien en dan ging de slagboom omhoog. Dat viel niet mee als je alleen met een Europese auto kwam want dan zat de trechter aan de verkeerde kant van de auto en moest je uitstappen. Nu gaat het via scanners en moet je via internet betalen.
We waren om twaalf uur Engelse tijd in Brigtlingsea, iets meer dan negen uur nadat we waren vertrokken. Van die negen uur hebben we twee uur moeten wachten en twee uur op de boot gezeten. Vierhonderdveertig kilometer in 5 uur is niet slecht gedaan.
Het was prachtig weer in Brightlingsea met volop zon en zo'n vijfentwintg graden. Aan het eind van de middag zijn we nog even wezen wandelen naar de kust waar een lekker windje nog enige verkoeling bracht. Er werd al wat gezommen en ik denk dat ik dat een van de komende dagen ook eens ga proberen.

Leuk om weer eens van achter de compu met jullie op reis te gaan! Ik wens jullie heel veel plezier en mooi (fotografeer-)weer!