Naar Cornwall

Verenigd Koninkrijk, Cherwell

Vandaag zijn we naar het huisje in Lostwithiel gereden . Dat is iets meer dan vier uur rijden vanuit Islip maar omdat we onderweg nog gelunched hebben en boodgschappen hebben gedaan waren we pas om half vier in Lostwithiel. Omdat we toch langs Bodmin kwamen hebben we daar maar boodschappen gedaan. Bij de ASDA. Bij de pomp had ik al een probleem, mijn betaalkaart werd niet geacepteerd. Gelukkig mijn creditcard wel. Ook in de winkel konden we niet met onze kaart betalen ,ons account werd niet geacepteerd. Er werd niet gevraagd of we op een andere manier konden betalen, we moesten gelijk mee naar de klantenservice. Daar werd eerst druk gebeld, maar er kwam geen oplossing. Ik moest maar geld gaan pinnen bij de pinautomaat bij de ingang en dan terugkomen. Dat ik mischien wel genoeg contanten bij me had kwam niet in ze op, Toen ik zei dat ik ook met mijn VISA kaart kon betalen vonden ze dat maar vreemd en ze gaven me weinig kans dat dat zou lukken, maar omdat ze geen andere oplossing wisten mocht ik het toch proberen. Dat ging in een keer goed en toen mochten we vertrekken. Daar gaan we dus geen boodschappen meer doen ook al omdat we de ASDA maar een heel matige winkel vonden. Lang niet zo goed als de TESCO in St Austell waar we meestal naar toe gaan. In Lostwithiel is alleen een COOP, maar die is vrij klein, en een slager. De bakker en de deli die lekkere ham en pie's had zijn verdwenen.
Toen we bij Exeter kwamen begon het te regenen en dat doet het nog steeds. Als het vanavond droog wordt gaan we nog wel een wandelingetje door de stad maken en even kijken of het bier in de "Globe" nog smaakt.
Voor het huisje was natuurlijk weer geen parkeerplaats maar op de grote parkeerplaats vlakbij kon ik nog een plaatsje vinden. Dat wordt elke keer dat we hier komen wel moeilijker.
Vandaag geen foto's.

Asda is niet zo denderend maar ik heb altijd ( ook 4 weken geleden) met een Nederlandse pas kunnen betalen en zeker met een creditcard Tesco is beter - Sainsburys nog beter en Waitrose zogenaamd het beste!

Anne 2022-06-29 19:42:34

Wellicht de zegeningen van Brexit?