Rouen

Frankrijk, Rouen

Vannacht ben ik uit bed gevallen en vanochtend stond ik op met pijn in mijn maag. Iets eten heeft niets geholpen en de koffie heeft ook geen goed gedaan.
Vandaag gaan we Rouen verder verkennen. Eerst naar een terrasje voor koffie en een croissant (voor hun dan) en dan naar de vvv en de kathedraal.
We kwamen eerst langs het paleis van de hertog van Normandiĕ, dat nu in gebruik is als Paleis van Justitie. Het zit vol beelden en Gothische tierelanteintjes en pinakels, net als de kerken en kathedraal. Daarna kwamen we bij het grote horloge. Bij de vvv kregen we een plattegrond en een boekje met de belangrijkste bezienswaardigheden. De Seine stond daar niet bij maar daar zijn we toch maar even gaan kijken. Er lagen daar een aantal van die grote rivier cruiseschepen die je ook op de Rijn ziet. De anderen zijn toen de stadswandeling gaan maken die we bij de vvv hadden gekregen, maar ik ben naar het appartement gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Ik heb geprobeerd wat te slapen maar dat is niet gelukt.
Na een yoghurtje voelde ik me iets beter en ben mee geweest naar de kathedraal. Hij viel me van binnen wel een beetje tegen maar er waren toch wel veel oude beelden en graven. Ook het hart van Richard Leeuwenhart ligt hier begraven.
Er zijn hier veel kleine steegjes waar we wat doorheen gelopen zijn en kwamen natuurlijk weer op een terrasje terecht. Ditmaal geen bier voor mij maar water.
De abdijkerk Saint-Ouen was al gesloten. Hij verkeert in heel slechte staat. Er groeien allemaal planten op en de klooster gang naast de kerk is al grotendeels verdwenen en de resten zijn afgezet wegens vallend puin.
Bij een Chinese traiteur hebben we nog wat hapjes gehaald voor Floris en Nely voor het avondeten. Verder hadden we nog brood en rillette, maar ik heb alleen wat yoghurt gegeten.
Morgen gaan we naar de tuin van Monet. Ik hoop dat ik me dan wat beter voel.