Naar Á Coruña

Spanje, A Coruña

Vandaag moesten we meer dan vierhonderd kilometer. Eerst bijna honderd kilometer tot aan de snelweg en de laatste honderd kilometer weer binnendoor want toen wilden we ergens gaan eten en na twee uur snelweg wil je wel eens wat anders.
Op het eerste stuk stuurde onze navigatrice ons over een weggetje door een gebied met heel veel half of geheel verbrande bossen. Er groeide al wel weer wat groen en er waren gedeelten waar alle verbrande bomen al gerooid waren. Dus het moet verleden jaar al gebeurt zijn De weg was er heel erg slecht met grote kuilen waar het asfalt helemaal was weg gebrand. Gelukkig was het maar een paar kilometer.
Het was een mooie rit met een heel wisselend landschap. In Portugal was het landschap veel rommeliger en de huizen veel armoediger . In Spanje werd het steeds groener hoe noordelijker we kwamen. We zijn een paar keer een bergruggetje over gegaan waar we soms prachtige uitzichten hadden.
Eerst reden we vooral door velden met eiken en dennenbossen maar later werd het veel heuvelachtiger en was er alleen nog eucalyptus aanplant.
We waren net voor vijf in ons hotel en zijn nog even de stad in gelopen. Á Coruña is best een grote stad met ook nog al wat hoogte verschil en doorsneden met grote wegen. De oude stad ligt op een schiereiland, en hoewel het nog niet eens zo ver lopen is is het geen leuke wandeling langs allemaal grote wegen dus morgen nemen we de bus wel.
Omdat we nog een stuk verkeerd hadden gelopen waren we best moe toen we terug waren. Daarom gaan we eerst maar even weken in het bubbelbad.