Naar de westpunt

Verenigd Koninkrijk, St Just

Vandaag gaan we naar de westpunt. Niet helemaal want we willen niet naar de kermis. Bij "Landsend" zijn we al een keer geweest en dat was een keer te veel. We willen nu naar Cape Cornwall, die ligt ten noorden van Landsend. Het is wel een eind rijden, iets meer dan negetig kilometer en er is geen motorway alleen een A weg met veel wegwerken en opstoppingen.
Toen we in St Just aankwamen was het dan ook al weer tijd voor de lunch. We hadden een heelijke seafood chowder met Thaise invloed.
Daarna eerst naar Cap Cornwall. Het weer was erg opgeknapt. In Lostwishiel was het nog zwaar bewolkt maar hier was een strak blauwe lucht met hier en daar een wolkje. Er stond wel veel wind. Toen we de Cape haden beklomen konden we heel in de verte heel vaag de Scilly eilanden zien liggen.
Daarna zijn we naar Botallack mijnen gereden die iets ten noorden van Cape Cornwall liggen. Hier ligt ook de mijn van Poldark. We dachten niet dat hij thuis zou zijn dus we zijn maar niet helemaal naar beneden gelopen, want ik heb nog spierpijn van gisteren en we hadden al de Cape beklommen. Het Levant Mine and Beam Engine museum dat nog iets noordeliker licht hebben we overgeslagen want dat is best een groot complex met veel loopwerk en daar hadden we geen zin meer in.
Terug hebben we een andere weg genomen die is wat langer en wat langzamer maar daar waren niet zo veel opstoppingen.
In de Sainsburys bij Helston heb ik nog een paar flesjes "Old Peculiar" kunnen kopen. Dat bier past wel bij mij.
Al met al was het wel weer een leuke maar vermoeiende dag.

Ik ben wel eens met jullie in Cornwall op een dergelijke locatie (mijn) geweest, maar dat was niet deze toch? Fijne vakantie en hartelijke groeten!

Lia 2022-07-02 13:42:21

nee Lia want wij waren hier nog nooit geweest. met jou zijn we boven op Bodmin moor geweest. Daar heb je ook van die mijnen.