Dag 15 Naar Poel

Duitsland, Insel Poel

We zitten nu op de boot van Poel nar Wismar. Poel is een eilandje in de Oostzee vlak buiten Wismar. Eigenlijk is het geen eiland meer want er ligt een dam naar het vasteland waar we vanochtend overheen gefietst zijn. Het eiland is maar klein, ongeveer 7 km doorsnee. Het is van Wismar maar 15km naar Kichdorf, het grootste dorp. In Timmendorf, op de westkant hebben we lekker gegeten. Daar was ook een mooie abrasieklif. Híer verdwijnt jaarlijks ongeveer een halve meter van het eiland in de Oostzee.
Het is vandaag lekker weer, het is bewolkt, er staat veel wind en er is nog geen zweetdruppel over mijn hoofd gelopen. We waren af en toe wel bang dat het ging regen maar dat is niet gebeurd.
Toen we zaten te lunchen was er wel even "paniek", Wíj waren al wel onder de overkapping gaan zitten op het terras, omdat er daar wat minder wind was en vroegen ons net af of er een bui zou losbarsten toen de waardin riep "allen herrein" . Híer is het nog van befehl ist befehl, dus iedereen ging direct naar binnen, wij ook want je moet hier als buitenlander niet opvallen.
Hierdoor moesten we weer een tafel delen met andere mensen waardoor we weer ons Duits konden oefenen en dat was wel leuk. Ze vroegen o.a. waarom we hier waren want wij hadden toch zelf een veel mooiere zee.
Er is hier namelijk weinig strand en heel veel stenen en modder, maar dat vinden wij juist mooi en hoewel we onze zwemspullen hadden mee genomen zijn we niet gaan zwemmen, daar was het weer niet naar.
We zijn met de boot terug gegaan naar Wismar, ongeveer een uur varen.
Hier in de haven liggen boten, eigenlijk meer drijvende marktkramen, waar je gerookte vis kan kopen. Daar hebben we een deel van ons avondmaal gekocht want we wilden een keer zelf "koken".
De rest van ons maal was veel moeilijker te krijgen. Winkels die volgens Google Maps tot 10 uur open waren bleken toch gesloten op zondag middag. We konden nog maar net 2 broodjes en een bak aardappelsalade krijgen.

Interessante regio; daar wilde ik ook wel eens een kijkje nemen. Fijne vakantie!