Naar Burgos

Spanje, La Puebla de Arganzón

Omdat we toch vrij veel tijd hadden besloten we maar om niet over de snelweg naar Burgos te gaan. Maar het lot besliste anders.
In de binnenstad was een sponsorloop gaande waardoor we al twintig minuten kwijt waren om de stad uit te komen.
De weg langs Biarritz naar San Sabastian zat zo vol met verkeerslichten, rotondes en plaatsjes, dat we toch maar een stukje payage hebben genomen. Bij San Sebastaan besloten we binnendoor te gaan, maar na een verkeerde afslag zaten we toch weer op de snelweg naar Vittora Gazteiz. Daar hebben we getankt en wat gegeten nadat we met behulp van google de menukaart hadden ontcijferd
We namen als voorgerecht asperges. Die bleken groen en gefrituurd met een jasje van paneermeel en een saus van blauwe kaas. Best wel lekker. Zo kan je van een magere groente toch nog een calorieën bom maken.
Om half vier zat ik weer aan het bier. We moesten namelijk tot vier uur wachten omdat ze hier in Burgos op zondag tussen drie en vier lunchen. De parkeer garage is vlak naast het appartement maar er is geen lift.
Veel mensen lopen hier met een dikke jas aan want het is hier maar negentien graden.
We hebben weer een mooi appartement. Ergens vlak buiten het centrum van Burgos. Het wordt gerund door een vrouw van onze leeftijd die met haar zoon als vertaler kwam. Ze overlaadden ons met informatie die ze per app naar ons toestuurde.
Toen de stad in. Eerst naar de toeristen info waar we buitengewoon goed, in het Engels, alle info kregen die we wilden. Daarna van terras naar terras de stad in. Die ziet er erg leuk uit. Morgen gaan we alle highlights bezoeken, vandaag alleen om iets te drinken en wat te eten. Dat laatste is nog steeds een avontuur. Vino en cervesa hebben we nu wel onder de knie maar de menu kaart staat vol raadsels. Gelukkig hebben ze ook vaak een Engelse kaart en met google komen we ook een heel eind.
In een van de zaken die ons waren aanbevolen hebben we heerlijk gegeten. Deze zaak was verdeeld in twee delen. Aan de ene kant had je de tapas, die zat barstens vol en je kon er alleen staan of als je geluk had op een kruk hangen. De andere kant was het restaurant, niet echt chic maar je kon daar aan een tafeltje zitten. We hebben daar samen een voorgerecht en een hoofdgerecht genomen. Het voorgerecht, gevulde paprika's met eekhoorntjes brood en het hoofdgerecht gestoofde varkens wangetjes waren allebei heerlijk.
Toen waren we zo moe en verzadigd dat we maar weer naar ons appartement zijn gegaan.

Voor de ingang van de kerk op de hoek links, hebben wij in september goede pinxtos gegeten.

Yvonne vd Hooven 2023-04-30 23:37:29

Prachtig die grote waterspuwer.in de Middeleeuwen in de vorm van een duivel,nu zijn het Leeuwen maskers, zo loopt het hemelwater niet langs de gevel. Anneke die rode trui staat jou mooi.als het te heet gaat worden ,moet je een natte doek rond je hals doen,de mensen zijn al over verhit in Spanje.